Forum > Demolåtar

The Bluesmates/Harmonica mike/ - Farväl

(1/4) > >>

Harmonica mike:
Låtnamn: Farväl
Artist:The Bluesmates/Harmonica mike
Kompositör:Harmonica mike/Josse "The mail man"
Ev,medverkande:Robert Nymo Bas,Josse Komp gura,Robert "The man on the Moon"solo gura,Harmonica mike sång å munspel
Inspelnings år:Ett tag sedan..

Hej.
Tänkte ni skulle få lyssna till lite gammal skåpmat som är inspelad för några år sedan med mitt gamla band The Bluesmates.När detta spelades in så fanns det inte digital trummor,men däremot trummaskiner.Så trummorna är inte så mycket att hänga i julgranen..

Min fråga då,det finns ju alltid en sådan..Bör detta spelas in igen med tanke på dagens inspelnings möjligheter? Håller låten,svänger det? Skall jag göra nåt i arret om jag bemödar mig att spela in detta igen?

Ja ni vet,såga på - nagelfil utlånas.Motorsågen har skurit. :P

Mvh
Har monica mike?..fan det börjar bli tjatigt detta.Det är Eva som har mig har jag ju sagt!

cykeln:
Gammal skåpmat var det ja.... tycker att den fortfarande känns varm!
Låten håller och svänger duktigt. Kan inte se något behov att ändra i arret.
Till frågan, bör detta spelas in igen? Om låten är tillräckligt viktig för dej att
den ska ha bästa möjliga kostym så ska du göra det (här pratar vi nya inspelningstekniska möjligheter)
- men om du gör det så låt det "enkla", nära, bluesiga finnas kvar

mahan:
Tjeniksen!
Mycket kännspakt, ingen tvivel om artisterna! Visst funkar den såsåm den är, inga fel på trummorna. Vet ju int om du har möjlighet att mixa om detta men kunde kryddas till med lite panoreringar på gurorna, lite mer luft i seglen. Allt e ju snyggt spelat så därför behöver det inte tas om, men föralldel om du får Robert o Josse inlurade i studion så give it a try!  :D

But keep it simple...
h.  johan

Wernborg:
Inget fel på den inspelningen alls.

Låter tuffar på och säger mig inte så mycket. Det låter bra på alla sätt, men det händer liksom inget.

Analog trummaskin säger du .....  ;)

Burnin Sven:
Det här blir bra som fan så pån igen bara ring in grabbarna och kör på.
Göran

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion