Forum > Färdiga produktioner
djonas - Riffi Biffi
DåligtGehör:
De första 30-32 sekunderna är bäst. Eller ja, det är då jag kan känna mest kraft och definition. Sedan blir ljudbilden mest för svår och mättad för min lyssning som inte är så bra. Odämpad och i ett hörn. Dock har jag hört många plattor i samma position och kan ändå påsta att ljudbilden är lite svår och mättad och tappar därmed kraft (hos mig) hur mycket som än spelas.
Tycker att det är onödigt att trummorna jobbar med alla dessa dubbelbaskaggevirvlar. Är det en smakfråga eller, eller... men jag tycker man tappar mer än vad man vinner då det blir en jäkla massa saker som händer men själva groovet på något sätt går förlorat. Men det är nog så att jag helt enkelt inte gillar det maskinella i dessa bk.-virvlar. De skymmer låten för mig men jag antar att för vissa andra så blir det tvärtom en underbar krydda.
Introt och de lugna partierna samt solot blir behållningen.
Annars så kan man väl säga att du spelar rätt bra gitarr. Aningen bättre än mig ;)
berra_-:
Bra låt, bra arr. Grymt spelat ! ^_^
cykeln:
Ekvilibri.. ekvilibra .. ekvilitjo ... äh.. helt enkelt är det onödigt bra spelat
Lite klassiska drag och oväntade vändningar i kompositionen
Kan inte mycket om hårdrock, men är det drag av Yngvie M?
Bra ljud, bra arr, justa trummor
Färdig produktion
SteveHarris:
Låter jävligt bra, Growl sång skulle passa perfekt på dehär och efter : 1.41 igen en normal sång.
Får en liten Dream Theater feeling när jag hör denhär.
Till mp3-spelaren skall denhär genast.
H.Tommy
djonas:
--- Citat från: karl skrivet 13.11.2007, 16:09:43 ---lyssnar ju alldeles för sällan på metal men tycker mig uppfatta att du skaffat dig ett TradeMark i din genre...med otroligt njutbart gitarrspel och där allt vävs ihop med dina synthmattor och så som alltid en outstanding trumprogramering....schyssta tersuppgångar :unsure: (låter det som) som återkommer ett par gånger....har aldrig haft elgitarrsambitioner vilket känns jä-ligt bra när man lyssnar till dina låtar annars hade jag nog sålt elgurkan för länge sedan...som vanligt väldans bra...
Allt gott / karl
--- Slut citat ---
Tack karl!
Roligt att du uppskattar låten. :)
Mvh / djonas
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida