Forum > Färdiga produktioner
djonas - Riffi Biffi
djonas:
--- Citat från: mahan skrivet 13.11.2007, 16:19:19 ---Snyggt att ha dig tillbaka Djonas!
Mer proffsigt än detta kan det ju inte bli, bara sitter å lyssnar o njuter, vilket sjutusans arr o lir, blir ju lite avis, så här långt kommer jag aldrig...
Som vanligt ingenting att såga på, utom kanske en sångstrof, kunde krona detta verk. Funkar ju som instrumental alldeled FRUKTANSVÄRT SUPERSNYGGT! :)
That´s all, fortsätter med att lyssna några gånger till! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Tack mahan!
Ja det känns nästan som en come back...måste börja hänga här mer igen. B)
Tack för fin kritik!
Mvh / djonas
djonas:
--- Citat från: Umemagnus skrivet 13.11.2007, 23:52:59 ---DANG!!! .... kammar fram håret och försöker få ordning på livet igen ;)
I vanlig ordning; Tokbra!
--- Slut citat ---
Haha tack Umemagnus...på tal om kalufs...jag måste klippa mig och det bums...jobb har jag dock redan men ändå. :)
djonas:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 14.11.2007, 00:01:48 ---De första 30-32 sekunderna är bäst. Eller ja, det är då jag kan känna mest kraft och definition. Sedan blir ljudbilden mest för svår och mättad för min lyssning som inte är så bra. Odämpad och i ett hörn. Dock har jag hört många plattor i samma position och kan ändå påsta att ljudbilden är lite svår och mättad och tappar därmed kraft (hos mig) hur mycket som än spelas.
Tycker att det är onödigt att trummorna jobbar med alla dessa dubbelbaskaggevirvlar. Är det en smakfråga eller, eller... men jag tycker man tappar mer än vad man vinner då det blir en jäkla massa saker som händer men själva groovet på något sätt går förlorat. Men det är nog så att jag helt enkelt inte gillar det maskinella i dessa bk.-virvlar. De skymmer låten för mig men jag antar att för vissa andra så blir det tvärtom en underbar krydda.
Introt och de lugna partierna samt solot blir behållningen.
Annars så kan man väl säga att du spelar rätt bra gitarr. Aningen bättre än mig ;)
--- Slut citat ---
Tack för kritik DåligtGehör!
Det är som du säger en fråga om smak när det gäller trummorna. Jag föredrar både och, både ösiga tokintensiva låtar men och avskalade softa låtar...ur trumperspektivet då alltså...just i det här fallet blev det intensivt...ville ha en rökare. :)
Kul att du gillar solot för det tyckte jag själv att jag fick till rätt hyfsat. :)
Mvh / djonas
dede:
Hej,
Hoppas verkligen att du njuter av livet som pappa. Kul att du slänger upp lite tidigare låtar så länge! :) Vi väntar gärna på ditt mästerverk. Ta vara på tiden och idga högläsning så ska du bli varse vem som lusat av dig alla dina gitarrer om 15 år! :lol:
djonas:
--- Citat från: berra_- skrivet 14.11.2007, 08:39:32 ---Bra låt, bra arr. Grymt spelat ! ^_^
--- Slut citat ---
Tack berra_!! :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida