Kontrollrummet

Wernborg - TIME PASSES BY - Version 2 - Mer 70-tal än Powerballad nu???

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
LÅTNAMN: Time passes by
ARTIST: Wernborg
GENRE: Power ballad
LÅTLÄNGD: 5:12
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

***********************************
Version 1
Version 1 laddas ner här...

Ganska mycket sångspår på denna. Vansinnig inspelningsfart, mest för att se om stämmorna funkar och så och för att jag inte skulle glömma bort dom.

Tyck till om allt.

***********************************
Version 2 - LÅTLÄNK VERSION 2.....


Försökt att få det mer åt Commodores än Scorpions om ni fattar....  :o

Tagit bort allt vad kompressorer heter. Jag verkar inte kunna ratta dom i alla fall så det är nog bättre utan.
Bytt reverb hall mot room och dragit ner mängden betydligt.
Minskat delay på sången
Lagt på delay på gitarrsolot
Dragit ner volym på syntpaden rejält.
***********************************
« Senast ändrad: 17.11.2007, 00:44:21 by Wernborg »


DåligtGehör

  • Gäst
Oh shit! det var en powerballad  :o I can't stand them. Jag passar.


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Visst är det powerballad men vad är det egentligen som gör att det blir det? Har väl också lite svårt med den genren. Kan dock inte förneka att det är en fil melodi du har fått fram. Sedan gillar jag inledningen om än aningens lång kanske men mkt fint arrad. Överlag är det ju oerhört mycket reverb känns som en slöja över allt. Hela låten känns så långt iväg. Nu är jag inne på tredje paret hörlurar jag lånat hem... men är inte sången väldigt diskantrik och saknar botten?
Blir enormt impad om detta var ihopkastat i en vansinnig inspelningsfart.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Visst är det powerballad men vad är det egentligen som gör att det blir det? Har väl också lite svårt med den genren. Kan dock inte förneka att det är en fil melodi du har fått fram. Sedan gillar jag inledningen om än aningens lång kanske men mkt fint arrad. Överlag är det ju oerhört mycket reverb känns som en slöja över allt. Hela låten känns så långt iväg. Nu är jag inne på tredje paret hörlurar jag lånat hem... men är inte sången väldigt diskantrik och saknar botten?
Blir enormt impad om detta var ihopkastat i en vansinnig inspelningsfart.

Vet inte riktigt varför det är en powerballad heller. Kan det vara vilket tonspråk som används månne? Eller är det mixen som gör det, med tanke på mängden reverb och delay? Får nog skapa en separat tråd om detta.

Inledningen är nog dubbelt så lång som den borde. Ska nog korta av där. Undrar om inte hela mixen är väldigt diskantrik. Trimmade lite av gammal vana där, men det var nog inte så bra nu när jag spelar in med en stormembranare. Kontrollyssnade aldrig efter mixen. (som iofs inte är färdig så jag hinner mecka till det....)

Satte sången, kören och gitarrsolot och en slaskmix mellan kvällmaten och barnens läggdags. Kompet hade jag gjort nån vecka tidigare så jag överdrev bara lite....  :ph34r:



Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ok. diskantrikt, lite smetigt vid första anblick. aningen mindre reverb så....

det bortsett:

Fantastiskt rikt melodispråk. jag försökte följa någon av slingorna i introt, och senare någon av stämmorna, men de drillar iväg. Ett par lyssningar senare hittar man fina slingor på samtliga instrument, och sången  :o  hur bra stämmor som helst! enda är väl att det blir för många stefan. några goa gubbar så det låter mer "kör".

några småsura toner, men det ordnar du vid nästa tillfälle. Din bästa sånginsats so far tror jag faktiskt.

Hela låten är enormt stämningsfull, lite "driving home for christmas". PRoduktioner är runt amerikansk på något sätt, amerikansk radioprod.

som prod o småfix är det lite kvar. men LÅTEN är 5/5.

kalas.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Burnin Sven

  • Gäst
Introt är lite väl långt kanske men musiken låter kanon helt enkelt däremot så är jag personligen inte så förtjust i lead och stäm melodierna men det är ju en smaksak. Låten i sig är det inget fel på faller inte mig på läppen bara men som sagt det har ju inget med att göra om den är bra eller ej så kör hårt och fixa till den så har du med största sannolikhet en höjdarballad för dansgolvet.
Göran


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
tycker detta är ett gediget hantverk..
virveln skulle kanske behöva lite mer punch & botten i min smak
den låter nästan lite klippt som det är nu..och jag tror att när du sätter solot igen
så borde det vara mer delay (eller blötare ljud iallafall) sedan är du nog hemma

som nämnts redan snyggt arr & bra sjunget :)
/Larsson
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Snyggt detta, kanske lite europop. Snyggt sjunget med snygga stämmor. Och arret sitter som det ska i denna genre. Pianona, både el och akust kryddar snyggt. Och Solot  kom där, bra!.
Dock är detta uppfunnet för länge sen, lixåm bekannta tongångar o riff, så nån riktig hit kanske det inte blir men skönt att lyssna på.
Mixen måste jag såga på, alldeles ihjälkomprimerat, allt låter vasst o dynamiken lider av detta. Så minska på kompressortrycket och detta blir ännu skönare! :)



h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
ok. diskantrikt, lite smetigt vid första anblick. aningen mindre reverb så....

det bortsett:

Fantastiskt rikt melodispråk. jag försökte följa någon av slingorna i introt, och senare någon av stämmorna, men de drillar iväg. Ett par lyssningar senare hittar man fina slingor på samtliga instrument, och sången  :o  hur bra stämmor som helst! enda är väl att det blir för många stefan. några goa gubbar så det låter mer "kör".

några småsura toner, men det ordnar du vid nästa tillfälle. Din bästa sånginsats so far tror jag faktiskt.

Hela låten är enormt stämningsfull, lite "driving home for christmas". PRoduktioner är runt amerikansk på något sätt, amerikansk radioprod.

som prod o småfix är det lite kvar. men LÅTEN är 5/5.

kalas.

 :wub: Sången är ju annars ett evigt aber för mig, men denna tycker jag faktiskt själv att det duger.

Diskantrikt var ordet. Väldigt, och det ska fixas.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Introt är lite väl långt kanske men musiken låter kanon helt enkelt däremot så är jag personligen inte så förtjust i lead och stäm melodierna men det är ju en smaksak. Låten i sig är det inget fel på faller inte mig på läppen bara men som sagt det har ju inget med att göra om den är bra eller ej så kör hårt och fixa till den så har du med största sannolikhet en höjdarballad för dansgolvet.
Göran

Ja, om jag inte kortar av introt så ska lägga till lite pillepill på pianot när jag lägger det akustiska sedan.
Tack för tid.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
tycker detta är ett gediget hantverk..
virveln skulle kanske behöva lite mer punch & botten i min smak
den låter nästan lite klippt som det är nu..och jag tror att när du sätter solot igen
så borde det vara mer delay (eller blötare ljud iallafall) sedan är du nog hemma

som nämnts redan snyggt arr & bra sjunget :)
/Larsson

Trummorna är mina gamla trotjänare från en drumtools-cd. Tror att Independence ska få bekänna färg i denna istället. Åtminstone virveln som är för fjånsig.

Men solot?? Ska jag spela om det tycker du? (Har ett helt rent spår där samtliga effekter är mjukvarubaserade så jag kan skruva om det hur som helst.)

Tackar, tackar.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Snyggt detta, kanske lite europop. Snyggt sjunget med snygga stämmor. Och arret sitter som det ska i denna genre. Pianona, både el och akust kryddar snyggt. Och Solot  kom där, bra!.
Dock är detta uppfunnet för länge sen, lixåm bekannta tongångar o riff, så nån riktig hit kanske det inte blir men skönt att lyssna på.
Mixen måste jag såga på, alldeles ihjälkomprimerat, allt låter vasst o dynamiken lider av detta. Så minska på kompressortrycket och detta blir ännu skönare! :)
h.   johan

För tusan, jag vet inte vad jag höll på med. Komprimering till förbannelse. Ska lätta på dom betydligt.

Uppfunnet sedan länge säger du. Jaja, om man ska göra något som inte är uppfunnet på ett eller annat sätt idag får det nog bli väldigt exprimentell musik. Speciell i powerballad-genren. Hur gör man en nyskapande sådan och samtidigt behålla powerballad-känslan?  :lol:

Tack.


Utloggad HomoNeophilus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 454
  • fnord
    • Visa profil
Ja, droppa komprimering och droppa reverbet.
Mycket bra sång. Låten i övrigt är svår att känna på grund av 80-talsproduktionen... Men även andra saker lyser ju 80-tal, harmonierna, arret, körerna osv.
http://www.psyjuntan.se
http://www.pantunes.se
http://www.ljudmigrering.se


Utloggad Tant Fransa

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 379
    • Visa profil
Ja, droppa komprimering och droppa reverbet.
Mycket bra sång. Låten i övrigt är svår att känna på grund av 80-talsproduktionen... Men även andra saker lyser ju 80-tal, harmonierna, arret, körerna osv.
Gamla fina 80-talet! duon som sjunger "time passes by" borde ligga som en köröverstämma och yla "Chicago style". Annars, gillar den absolut!


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
tycker detta är ett gediget hantverk..
virveln skulle kanske behöva lite mer punch & botten i min smak
den låter nästan lite klippt som det är nu..och jag tror att när du sätter solot igen
så borde det vara mer delay (eller blötare ljud iallafall) sedan är du nog hemma

som nämnts redan snyggt arr & bra sjunget :)
/Larsson

Trummorna är mina gamla trotjänare från en drumtools-cd. Tror att Independence ska få bekänna färg i denna istället. Åtminstone virveln som är för fjånsig.

Men solot?? Ska jag spela om det tycker du? (Har ett helt rent spår där samtliga effekter är mjukvarubaserade så jag kan skruva om det hur som helst.)

Tackar, tackar.

nä..du behöver inte ta om solot..jag fick för mig att du nämnde att det du satt bara var slask solo..
men nu hittar jag inte det uttalandet när jag hastigt skummar tråden..
tanken var att gärna lite blötare sololjud bara.

 :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
nä..du behöver inte ta om solot..jag fick för mig att du nämnde att det du satt bara var slask solo..
men nu hittar jag inte det uttalandet när jag hastigt skummar tråden..
tanken var att gärna lite blötare sololjud bara.
 :)

Det kanske var detta som förvirrade:
Citera
Satte sången, kören och gitarrsolot och en slaskmix mellan kvällmaten och barnens läggdags.

Lägger på lite delay då. Blir nog ett fjärdedelstriolsekomedettpars tudsar.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Steffo.
Jorå,det låter bra det här.Visst åt Power ballad hållet som nån skrev..Men vad gör man med ideerna som poppar upp,spelar in så klart.Även om man inte gillar genren,så kan man ju se mellan fingrarna och skriva nåt om ljudbilden/arret istf att vara snorkig :D Lyssnar man så kommenterar man,en bra paroll som borde gälla samtliga lyssnare.På så sätt gör vi alla ett bra forum bättre och hjälper varandra att utvecklas mix/arr mässigt.

Låten som sådan helt ok,kanske lite mindre reverb/delay på sången,som inte låter så dumt här.Jag tror att med lite träning av dina röst resurser så skulle det låta mycket bättre då du är tonsäker,och det är det viktigaste kriteriet för att överhuvud taget få till det...Ser fram emot när jag får höra din botten,detta är ganska ljust sjunget.Alla karlar har mörkare röst,även du..Testa på nån låt..
Kanske lite mindre längd på drumsen oxå..Schysst lirat överlag som alltid.

Hos mig så går det hem,mycket tack vare det fina gitarr/liret solot,och bra sång - samt en bra låt i sin genre! Den hade nog skördat frukt på 80-talet...Min musik hade nog skördat frukt på tidigt 70-tal :lol:

Nåväl,kul att lyssna på.Shit vad jag skrev..


Mvh
Micael


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Klart njutbart och kanske är det stilbrott att frångå den genomblöta ljudbilden så reverbet är nog "politiskt" helt korrekt.
Lite Princehållet ibörjan och sedan mer konventionellt. Gillar dimackordet i pianointrot, inte ofta hörd nuförtiden. Låter väldans
snällt och gillar nog bättre din mer elaka sida men alltid impad av den bredd många visar upp här på forumet.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Nån av oss är definitivt mogen för behandlingshem. :ph34r:
Max 300; tecken återstår


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Hej Steffo.
Jorå,det låter bra det här.Visst åt Power ballad hållet som nån skrev..Men vad gör man med ideerna som poppar upp,spelar in så klart.Även om man inte gillar genren,så kan man ju se mellan fingrarna och skriva nåt om ljudbilden/arret istf att vara snorkig :D Lyssnar man så kommenterar man,en bra paroll som borde gälla samtliga lyssnare.På så sätt gör vi alla ett bra forum bättre och hjälper varandra att utvecklas mix/arr mässigt.

Låten som sådan helt ok,kanske lite mindre reverb/delay på sången,som inte låter så dumt här.Jag tror att med lite träning av dina röst resurser så skulle det låta mycket bättre då du är tonsäker,och det är det viktigaste kriteriet för att överhuvud taget få till det...Ser fram emot när jag får höra din botten,detta är ganska ljust sjunget.Alla karlar har mörkare röst,även du..Testa på nån låt..
Kanske lite mindre längd på drumsen oxå..Schysst lirat överlag som alltid.

Hos mig så går det hem,mycket tack vare det fina gitarr/liret solot,och bra sång - samt en bra låt i sin genre! Den hade nog skördat frukt på 80-talet...Min musik hade nog skördat frukt på tidigt 70-tal :lol:

Nåväl,kul att lyssna på.Shit vad jag skrev..


Mvh
Micael

Tack för en fin kommentar.  :) Men det där med min botten. Jag är så lågt jag kommer i slutfrasen på refrängen. Inte så brett omfång tyvärr på den Wernborgska rösten.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Klart njutbart och kanske är det stilbrott att frångå den genomblöta ljudbilden så reverbet är nog "politiskt" helt korrekt.
Lite Princehållet ibörjan och sedan mer konventionellt. Gillar dimackordet i pianointrot, inte ofta hörd nuförtiden. Låter väldans
snällt och gillar nog bättre din mer elaka sida men alltid impad av den bredd många visar upp här på forumet.

Hehe, jag som tänkte ta bort dimackordet för att det var för "töntigt". Tror jag behåller det nu. Kul att du hörde Prince i denna, jag hör lite också...

Tack för lyssning och kommentar.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Nån av oss är definitivt mogen för behandlingshem. :ph34r:

Å jag vet vem.  B)
Gud hjälpe mig! Jag behöver nog mer än en elchock innan jag uppskattar denna genre! Annars lyssnar jag mest på Thores greatest hits och japansk hårdrock för närvarande. :D
Max 300; tecken återstår


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Nån av oss är definitivt mogen för behandlingshem. :ph34r:

Å jag vet vem.  B)
Gud hjälpe mig! Jag behöver nog mer än en elchock innan jag uppskattar denna genre! Annars lyssnar jag mest på Thores greatest hits och japansk hårdrock för närvarande. :D

Ähh, du vet hur det är. Ränderna går aldrig ur riktigt. En och annan smörhårdrockslåt kommer ur en helt omedvetet, det var ju ändå det jag genomled högstadiet till i början på åttiotalet.  :lol: Fast till skillnad från dig så gillar jag det. I smyg. Så det kanske är jag som ska elchockas trots allt.


Ps. Härlig att ha dina oberäkneliga kommentarer tillbaka förresten. Long time no see!
« Senast ändrad: 15.11.2007, 23:58:48 by Wernborg »


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Ofta blir det bäst när det går snabbt. Allt flödar fram med känsla snarare än tankeverksamhet.

Låten är jättefin. Tycker prodden är skön. Saker kan ju allt få låta 80-tal även om det är 2007. Finns skön grej i att prodda som det lät förr.

Allt funkar ju i låtbygget. Imponerad av strukturen. Lite balansering av ljuden så skiner den mer än majorns nyputsade kängor! :)


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
med lite tuffare gura o gittar melodier i stället för elpiano kunde det varigt pink floyd gillar den känslan ;) bara sjungit med lite mer okonventionell sång melodi kunden den riktigt stuckigt ut...
men det är bra jobbat inget snack om det ..väldigt fint ton i solot dock
tony (de du vet kommer snart)
att leva är att dö


Utloggad dede

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 240
    • Visa profil
    • 80-talsinspelningar
Nån av oss är definitivt mogen för behandlingshem. :ph34r:

Å jag vet vem.  B)
Gud hjälpe mig! Jag behöver nog mer än en elchock innan jag uppskattar denna genre! Annars lyssnar jag mest på Thores greatest hits och japansk hårdrock för närvarande. :D

Ähh, du vet hur det är. Ränderna går aldrig ur riktigt. En och annan smörhårdrockslåt kommer ur en helt omedvetet, det var ju ändå det jag genomled högstadiet till i början på åttiotalet.  :lol: Fast till skillnad från dig så gillar jag det. I smyg. Så det kanske är jag som ska elchockas trots allt.


Ps. Härlig att ha dina oberäkneliga kommentarer tillbaka förresten. Long time no see!
Nä, jag vet inte hur det är.....Jag vet hur det var; Att lyssna på Buck Owens och Byrds när alla lyssnade på Nazareth och Alice Cooper. Men jag tog grym hämnd och skaffade allt med King Crimson och Henry Cow. Vem diggar det va :ph34r: :D
Hoppas att ses oftare och att du återgår till att göra små mästerverk! :)
Max 300; tecken återstår


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
roligt att se dina tecken i gen dede

liten kapning unskyll wernborg
att leva är att dö


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Nja Stefan..
Jag håller inte riktigt med om det där med sången.Jag har ju pratat med dig på telefon,och så där ljust som du sjunger här pratade du inte.Där du har ditt naturliga "prat",där är stämbanden i rätt läge för sången,testa att sjunga där...Lägg bara lite mer tryck från mag stödet,inte skrik.Det är det jag vill höra..Tips i all välmening,då jag gillar din röst - fast med en felaktig teknik..Jag har en låt här med passager av den del av halsen du använder,förresten..jag tog nog bort den för vidare bearbetning..Låten hette (som arbets namn då) Glenns Blues,vet inte om du hann lyssna på den?

Nåväl,den kommer snart upp i färdig tappning,så kanske du får en hint om  hur jag menar..Inte så lätt att förklara i ord så det blir förståeligt.

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Vad? Sången är ju bra, det är GENREN som är åt helvete ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Proffsigt intro ... kanske något lite för långt
Rösten ljudmässigt påminner något om PinkFloyd
Snyggt elpiano och gitarr
Fint gitarrsolo
Rymden i ljudbilden är något för stor för mina öron
Skulle önska en något "vassare/hårdare" röst i refrängen
men väldigt bra gjort!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Huuuuga, vad allt var komprimerat!
Lite "where everybody knows your name"-feeling faktiskt, det är bra. :)
blargh


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Nja Stefan..
Jag håller inte riktigt med om det där med sången.Jag har ju pratat med dig på telefon,och så där ljust som du sjunger här pratade du inte.Där du har ditt naturliga "prat",där är stämbanden i rätt läge för sången,testa att sjunga där...Lägg bara lite mer tryck från mag stödet,inte skrik.Det är det jag vill höra..Tips i all välmening,då jag gillar din röst - fast med en felaktig teknik..Jag har en låt här med passager av den del av halsen du använder,förresten..jag tog nog bort den för vidare bearbetning..Låten hette (som arbets namn då) Glenns Blues,vet inte om du hann lyssna på den?

Nåväl,den kommer snart upp i färdig tappning,så kanske du får en hint om  hur jag menar..Inte så lätt att förklara i ord så det blir förståeligt.

Mvh
Micael

Usch. Finns inget jag avskyr så mycket som hur min pratröst låter. Fast jag vet att jag har felaktig teknik och sjunger galet på alla sätt som möjliga är. Har faktiskt funderat på att ta lite sånglektioner mest för kul.....


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Huuuuga, vad allt var komprimerat!
Lite "where everybody knows your name"-feeling faktiskt, det är bra. :)

Huga, i nästa version okomprimerat.

Tnx Fidden.