Forum > Färdiga produktioner

Mahan & Equality - Följas Åt

<< < (16/19) > >>

equality:
Hrm... ännu en skamlös bump!  :rolleyes: Jag är absolut skyldig Mahan detta. Han har lagt ner ett kopiöst jobb på ny bas och nya trummor (f'låt Emser!). M hade helt rätt i sin kritik om basen som inte funkade alls i förra tappningen (allra första inlägget). Emsers trummor hade jag nog också petat i för mycket i och hittade inte riktigt tillbaka till originalet. Blev aldrig riktigt nöjd med dåvarande slutresultat. Tycker låten fått en tyngre och rockigare framtoning med Mahans suveräna basspel. Hoppas ni håller med?
I övrigt har jag så smått fått upp tavlor och lampor i nya boningen. Alla studiogrejor är inte på plats än men det verkar lovande med akustiken och ska bli skönt att slippa panikstopp i inspelningarna när bussen gasade på alldeles utanför vid gamla plejset. Fantastiskt att möta våren här med tranor, havsörnar spillkråkor och imorgon få vakna upp till sommartid...
Bredband finns det visst också. Återkommer med feedbackande mellan lampuppsättningarna.  :)

http://www.box.net/shared/3dks7ctrsk

Eddi:
Låter bra det där. Kul att det funkar med flytten - räckte lådorna?

Gjorde en bastardremix säg till om/när jag ska ta bort den.
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/EQ.mp3[/mp3]

asti:
Gitarrerna är kanonfina, men är inte helt överens med bas och trummor.
Basen tycker jag är lite för hoppig, borde stanna upp på några toner ibland, kanske glida mellan tonerna ibland...
Trummorna drar tyvärr ner tempot till någon form av "laidback groove" i stället för att behålla den frenesi som finns i gitarrerna,
som kunde behållts med hjälp av vispar i stället.
Oavsett detta är låten en riktig höjdare med mycket bra text!

Lådan:
Gillar detta.
Inget jag kommer att lyssna på gång på gång, men gillar texten och trummorna som kommer mot sista versen.

equality:
Ursäkta sena svar.

Eko: Tycker du fick till bra ljud. Gitarrerna låter mindre bumliga. Kanske reverbet i största laget? Lådorna (100st!) räckte.
asti: Basen var klart hoppigare innan. Där tycker jag att det har blivit bättre. Schysst med äkta vara dessutom. Trummorna? Ja, jag vet inte. Helt klart skulle jag inte få till något i jämförelse lika bra själv och det är därför bra med co-lab. Men visst skulle jag gärna vilja höra den på det sätt du föreslår om det bara ginge. Kul att du gillar låten som sådan, viktigast för mig.
Lådan: (på tal om lådor...) Kul att  du gillade detta!

Tackar och bockar för svar!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion