Kontrollrummet

Just a little

gäst · 8 · 1783

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Burnin Sven

  • Gäst
Hittade den här när jag råddade runt i Logic Studio som jag oxå hade glömt (alltså låten inte Logic), själva inspelningen är nog bara nåt halvår gammal men låten är äldre. Texten måste meckas till lite men temat ska vara det som är dvs. typ nån slags tonårsgrej om otillräcklighet, tillhörighets fan jävla värd sitter på pendeln jag är olyckligt kär oxå grejs  :D.
Ja sånt som vi alla kommer ihåg dvs. gamla kära minnen från en svunnen tid när allt gick som på räls  :D .
Göran
Just a little
  lo-fi URL:   http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=5965322&q=lo
  hi-fi URL:   http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=5965322&q=hi


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Låter fint. Tycker det är bra att du inte använder så mycket reverb. Gitarrliret är säkert hantverk. Sången med känsla som alltid. Bra.
Skulle nog vilja ha gitarren mer mitten. Stereoinspelad?
Ska lyssna mer imorgon slafen gäller nu igen!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Måste rusa iväg till jobbet, åtrkommer i kväll! :)



h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Måste rusa iväg till jobbet, åtrkommer i kväll! :)

h.  johan


Och så var jobbet undanstökat för dan...
Ja men härligt att vi har mera unplugged här på KR nu. Riktig godbit, behöver dock ses över med lite limiter o compress men ideén är klart snygg!
Kunde tänka mig lite stråkverk o cellobas på denna, just a little, fast den funkar bra som den är. Likeit! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Burnin Sven

  • Gäst
Tackar och bockar det var skoj att du gillar den den har en bit kvar det är helt klart vi får väl se när det blir att jag tar tag i den på riktigt. Den bara dök upp när jag höll på och meckade lite så jag körde den genom Logic Studio för att testa lite om det gjorde nån skillnad och det gjorde det faktiskt Studio låter bättre på nåt sätt faktiskt. Nåväl det ska bli spännande att köra lite mer med programmet, i början gillade jag det inte alls tyckte det så skräp ut faktiskt men vi får väl se vad jag tycker om ett par månader från nu.
Göran


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Skönt lir och sång du har fått till, gillar det jag hör! :)


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Låten gillar jag verkligen. Även att det inte är mycket reverb på det, känns nära. Det kanske är lite väl mycket bakgrundsljud, låter nästan som att du sjungit med i ett av gitarrspåren. Fast det är ju mest charmigt iofs :)

Fattas bara lite dylan-munspel. Och en avslutning. Grymt.
blargh


DåligtGehör

  • Gäst
Ett intimt och fint stycke musik. SKulle dock vilja höra den gjord en aning försiktigare och mindre utlevende. Tycker melodin håller för det, men att den nu underställs lite för dramatiserande röst och gitarr som har lite svårt att finna sin form.