Jag diggar det här lika mycket som du, Perra! Snyggt gjort. Dock låter sången läspande i refrängerna, jag antar det inte ska vara så för det märks inget i verserna. Kan det ha nåt att göra med dubbningen?
Tjenare.. Det har med dubbningen att göra... S ljuden blev visst lite tydligare trots att jag gainat ner dom och kör de-esser ..

Tack som fan för kommentaren!
Vill bara tillägga att det är lite lustigt .
Jag la ut denna låten på studio forumet...
Det sorliga där är att alla verkar tro att låtar som kallas "demolåtar" ska vara helt färdiga produktioner... Undra om nån egentligen vet hur det fungerar i musikbranschen överhuvudtaget när det gäller demos.... Jag hör en del på Mariann Grammofon... dom flesta skulle bli mörkrädda om dom hörde hur demos från "JÄTTEKÄNDA" producenter och låtskrivare egentligen låter.... Melodifestivalllåtar som kom med i årets tävlingar blev jag mörkrädd när jag hörde demos på dom ..
Tänk er en låt, helt utan eq, jättesimpel upplagd.. ändå får folk igenom låtarna? Jag fick nästan skäll sist jag presentera mina seriösa demos. dom tyckte jag la ner på TOK för mkt tid för en simpel demo. det som tydligen är det viktiga är sången.
citat: "Du som är så in i helvete produktiv, gör 10 låtar 1 vecka, men lägg ner 2 veckor på sången istället"
Skivsnubbar hör ändå direkt om det går att sälja, och DÅ gör man en riktig produktion.... Jag skiter i vad folk säger, jag går min egna väg ändå. och huvudsaken för min del är att jag stegar frammåt både i relation till förlag/skivförlag än vad folk tycker om min musik på ett forum.
Jag får nämligen inte ens konstruktiv kritik för min musik på det andra forumet, utan allt är istället fel.
Fel mix, för vasst, sången är dålig, tonart för hög, allt är dåligt.
Förmodlingen sista gången jag la upp en låt på forum.studio.se .. för man får ingen hjälp att komma vidare med låtarna, utan bara får negativ respons.
Om vi tar denna låten tex.... historian bakom den. Jag körde mina vänner till en fest i fredags.. kl 23.15 körde jag dom.. jag kom tillbaka till studion 00.00 ... Jag satte mig vid pianot och hitta alla ackord samtidigt som jag hitta sångmelodin.
Kl 01.00 hade jag spelat in hela pianoslingan, lagt bas, guror, strings, och börjat med trummorna.
01.30 hämtar jag polarna igen... Lördan dejtar jag en flicka.. dvs ingen musik. söndag ... åker till studion efter fars dag firande kl 16.00 ..
17:45 är låten klar inkl allt.
Det kan man inte kalla en JÄTTESERIÖS låt .. eller hur ? Men ändå blev det en jätte, jätte jätte bra DEMO enligt mig ?
Vet inte vad alla tycker .. men det verkar som folk kräver att det ska laddas upp färdiga produktioner när det handlar om DEMOMUSIK.
Rätta mig om jag har fel... folk lägger ju faktiskt upp sin musik för att dom själva tycker den e bra ... om det inte är nåt stort skämt eller så . Jag älskar denna låten, annars skulle jag aldrig lägga ut den tex.. sen om den inte passar alla säger sig själv .. Men jag e mest sugen på att höra om själva låten, produktionen, sången blabla.. ja ni fattar..
puss