Forum > Demolåtar
EMU+1UP: Machine (we are all children of god)
Wernborg:
Laurie Anderson - Oh Superman
1up:
--- Citat från: Emulator skrivet 12.11.2007, 18:55:31 ---Men du har rätt med trummorna. problemet är att när man lyssnar för sjätte gången och inser att ---> 70 minuter <--- har gått bara för LYSSNINGARNA + tillkommer mecket också, så tar det tid.
--- Slut citat ---
:)
Borde placera några väl valda ord här då jag indirekt är medverkande till detta stycke. Tackar så mycket för lyssning! *Bugar snyggt*
11 min är som sagt en bit att lyssna på. Blir glad att ni gillar det. Det blir lite speciellt att lyckas få ihop en så lång låt. En annan känsla av en resa. Och de här känslomässiga röstsamplingarna kompletterar låten fint. Har länge trott instrumentalt är kung, men rösten är trots allt det instrument som är mest uttrycksfullt av dem alla. Vart ville jag nu komma med detta? Återkommer.
Edit: Yeah, där tog tankekedjan slut uppenbarligen.
HomoNeophilus:
Gillar det här! Det enda jag har att anmärka på är att jag skulle föredra om trummorna var lite snyggare och intressantare, både under de raka baskagge-på-1/4-delarna och de lite breakigare delarna.
Snyggt!
Emulator:
Tackar!
Jag brukar ofta få lite kommentarer om överdriven trumhantering, så jag har medvetet tonat ner denna, mest hittade jag några sound som funkade, knackade lite loopar på lite obryten mark för mig,och la tid dem och de fick fungera under framtagandet. 11 minuter tar tid, och det finns inga fills och liknande, men det kommer!
Har du några tips på hur jag kan göra? :)
Är ju själv mest hemma i skrot-genre:)
tack för lyssning!
Tant Fransa:
Knäppt nog får jag positiva vibbar från regnet och åskan i början. När jag var liten sov jag på ett loft på somrarna. Loftet hade takfönster och jag minns hur det lät när det regnade och åskade. Tyckte (och tycker fortfarande) att det är jättehärligt.
Det här är något slags "ljudkonstupplevelseverk", mer än musik för mig. Man sitter och undrar hur det ska sluta.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida