Kontrollrummet

Everyday Solution - New York Sound

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad everydaysolution

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
LÅTNAMN:
SUNSHINESNEW YORK SOUND
ARTIST/GRUPP:
EVERYDAY SOLUTION
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD:5.10
KOMPOSITÖR:Everyday Solution
PRODUCENT:Everyday solution
EV. MEDVERKANDE:Oscar Solmell-(Vocals/Piano) Ashkan Azadi-(Guitar) Eric Hagdahl-(Guitar) Erik Bate Holmberg-(Bass/Piano) Johan Vegfors-(Drums)
INSPELNINGSÅR:2007
FORMAT: mp3
« Senast ändrad: 15.03.2007, 14:57:48 by tsmalmbe »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej.
Här kommer det en kommentar.Ni har ju inte fått några.

Bra låt,men sången är alldeles för lågt mixad och lite osäker/falsk, sång och stäm mässigt.Lyft på de delarna så att de kommer in i musiken.På slutet så är en sångstämma panorerad höger,den känns lite ensam.Lägg en stämma på den till vänster så att det blir lite balans i mixen..

Kanske lite för mycket cymbal lir av trummisen,han skramlar sönder låten.Det är ju en fin låt och det stör mer än tillför - cymbal spelet.Nu vet jag ju inte hur ni har spelat in detta,så det kanske inte går att korrigera i efterhand..Bra lirat och en fin låt som sagt.

Mvh
Harmonica mike


Utloggad tsmalmbe

HM har rätt angående sången. Framförallt kompgitarren dödar solisten. Cymbalerna borde nog pressas ihop, och köras neråt. Melodigitarren är så Pink Floydigt 60-tal, soundmässigt också. Lite för genomträngande ibland. Jag gillar bakgrundsstämmorna som man hör bara nästan. Skulle dom vara frånvarande, skulle det troligen vara en grop i låten.


.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad everydaysolution

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
HM har rätt angående sången. Framförallt kompgitarren dödar solisten. Cymbalerna borde nog pressas ihop, och köras neråt. Melodigitarren är så Pink Floydigt 60-tal, soundmässigt också. Lite för genomträngande ibland. Jag gillar bakgrundsstämmorna som man hör bara nästan. Skulle dom vara frånvarande, skulle det troligen vara en grop i låten.

Tack för recensionen :)