Miksi olla sinä niin tottelematon!?
V.5 då:
Congas känns fel. Låter tråkigt svensson och stödjer inte låtens naturliga gung. Allt det du skapar med gitarrkompet, basens inpass och rösten blir lagt i en fyrkantig och osvängig kostym. Om jag var producent - fetbort alt. förändras.
Första mellanspel efter congas kom med. Mycket tveksamt ljud på gitarren. Ett mer rent och nära gitarrljud eller en steelguitar visst, men inte detta. Det är bara lätt svulstigt och beigt. Congasen fortfarande hopplösa

En sak är också hur basen spelar. Ju mer slagverk du har ju mer borde du tygla basen. Som det är i v.5 så tappas fokus här och där och där pga av det inte finns ett riktigt bra förhållande mellan instrumenten.
Orgeln gillar jag inte alls. Dels rätt oinspirerande mellanspel men även ljudet. Tycker inte det passar in helt enkelt - urtrist poporgel. Inte heller gitarren gör mellanspel som lyfter låten. Inga av mellanspelen håller den klass som behövs - därmed borde de förändras.
Varför skall trummor komma in i slutet? Känns bara omotiverat med ett så kort parti.
----
Lyssnar däremot gärna på v.3. Kanske är gitarrspelet bättre i v.5 - jag vet inte och har inte fokuserat på det. Däremot är den versionen en njutning att lyssna på. Hellre en mer "händelselös" version som känns helrätt än en med det ena och andra som är tråkig.
Det finns sätt att göra låten mer levande än att tänka på att lägga slagverk och annat. Det är viktiga saker som att jobba mer med små stegringar i intensitet och tempo. Låten den bli lite friare och andas mera. Fast det är svårt med midi och klick. Men det tycker jag är det störta problemet med låtens grundframförande just nu - att den är lite död dynamiskt.
Jag är som vanligt rätt stygg men jag tycker din låt är så bra att den inte förtjänar denna dräkt. Det är bara min åsikt men den behöver man inte bry sig om

Varför inte bara packa ner låten ett tag och gå vidare med nästa. Låten i sig är tidlös och har inte bråttom. Den är väldigt bra och förtjänar att göras med en grupp musiker. En subtil percussionist, en bra basist, någon som kryddar mellanspelen med guld och med dig på gitarr och sång!