Emulator: Stämmer. Schysst med serverplats men nu funkar box.net igen.
mahan: Du är otrolig på att hinna svara alla. Stor eloge! Tack för peppningen. Ny sång, ja. Jag skulle vilja ha nån slags trumma igång på denna men ingen idé att fråga dig då?
stajo: Kul att den faller dig i smaken och sången funkar fast den mest är återhållsam för att skona grannarna kl 01.30 natten till söndagen. Men jag skulle vilja sjunga den "lågmält berättande" om man nu kan göra det? Visp-ljud har länge stått på önskelistan men inte fått till det. Kanske nya Groove Agent? Händelselösheten är väl lite trubadurens signum?

Slutar liksom aldrig. Nemen, förstår hur du menar och det är väl på arr-sidan man kan göra något då? Finns med två stycken tänkta stick iaf. Tnx för intressanta tankar och tips!
DG: Tack för att du gav den en andra chans. Nån trumma för att ge basen chansen att få spela vidlyftigt skulle jag vilja ha.
Testa en tredje lyssning men nu av den trumlösa versionen vettja!
perra: Äntligen nån som förstår hur jag tänkte!

Kul att du kikade in. Tack för lyssning och betyg!
1up: Inte meningen att luras om sluten. Kul att du uppfattar det så!

Inte lätt med rätt reverb alltså. Min trend har blivit mindre och mindre av den varan men ibland hör jag smetigt reverb som låter kanon i sammanhanget. Glad att du gillar basen, lite av en chansning.
Burnin Sven: Tack själv! Radion har nog mycket högre krav än så eller tänker du när- eller webbradio?

Vi kanske skulle starta en piratradio för Linköping-Mjölbyområdet med enbart musik från forumet.

Thanks for listening som vi säger i Östergötland.
Wernborg: Tack. Trummor är kapitel för sig och jag aldrig fått till det riktig, jo kanske på nån weirdolåt. Cabasa är det en sån där vridgrej? Håller med om monotonin i arret och dina idéer är spännande. Skulle du kunna tänka dig att lägga på nåt passande rytmkomp? Slide guitar?? PM:a gärna.
91:an: Tackar. Jo trummorna funkade(?) som en metronom under större delen av gitarrinspelningen. Verkligen glad att du gillar basen, lite av en chansning med detta yviga spel men funkar det verkligen utan nåt som står för det taktfasta? Sången inspelades mitt i natten och blev mesigt lågmäld i överkant, medges.
karl: Kul att du gillar. Basen som sagt... skulle vilja att den hade en friare ställning och murvlar lite men då krävs nog percussion för det skall funka med lösare tyglar. Tog ju bort trumman nu utan att ändra i basspelet. Hemskt vad som avslöjas när man tar bort trumman, otajtheter och konstiga grejor som inte hördes med trumman som metronom i lurarna. Andrastämsgitarren låter hysterisk speedad på nåt ställe och försök att använda timestretch låter ju kass på gitarr iaf trots att det blivit väldigt omskrivet. Trummor är alltså bra av många skäl

. Skall försöka fixa till detta. Visst är det i högsta grad OM-inspirerat! Skriver mer om det strax.
Cykeln: Magnell är gammal hjälte här också. Synd att det går tio år mellan plattorna numera. Upptäckte sent, sent att första strofens melodistämma hamnade väldigt nära Vällingklockans.

Gick inte att dra i nödbromsen då!? En kungens man tycker jag är Affes bästa och har ju dessutom en sensmoral som är klockren i slutfrasen. Sången blev överdrivet återhållen även om det passar mig bättre åt det hållet än mer teateraktig sång. Intressanta idéer om arr och jag tar med mig detta till studion. Tack för värdefulla synpunkter.
HM: Tack för osviklig kritik. Tycker dina synpunkter stämmer väl överens med hur jag skulle vilja fortsätta med denna bara att vägen dit känns som mycket uppför just nu men desto mer berfriande när man är uppe på krönet och vila ögonen på utsikten. Tack igen!
Tant Fransa: Så säger jag för mig själv om mycket jag hör här på forumet men det krävs en del mod att skriva det. När jag lyssnade på Tages Vaggvisa imponerade harmonierna väldiga. Säker på att du har en massa annat uppdämt som bara väntar på att bli färdigt nu med en fungerande hemstudio. Skall bli spännande att få ta del av detta om du tillåter. Tack för väldigt fint beröm!
mahan: Får se om sången klarar dagsljus.

Tack igen Johan!