Kontrollrummet

Cykeln - Music?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
LÅTNAMN:  Music?
ARTIST: Imac/Logic/Olsson
GENRE: Inte säker
LÅTLÄNGD: 2 nåntng
KOMPOSITÖR: Logic-Olsson
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Stringtrosor och Diskomusik har det gemensamt att de ska vara sexiga men har rakt motsatt effekt
Det är väl den slutsats man kan dra av kvällens idolprogram på TV
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Gillar ljuden i din låt här! Väldigt lugnt till en början. Trodde det skulle bli en klassisk bit av det med den korta resan till stråkarnas förlovade land, men icke. Känns lite ambient i stilen?

Röstsynteserna gör nog mer nytta i en annan typ av låt, tycker jag. Det blev i alla fall ganska mycket röst tätt inpå varandra. Skulle tjäna på lite andning där emellan dem, om du väljer ha kvar dem.

Nyfiken på ditt namn, cykeln, hur kom du på att du skulle använda det?


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Intressant. Instämmer i 1ups analys och kritik.


https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
1up
Tack - Ljuden är helt Logics förtjänst
Frågan "Music?" ställs kanske väl många gånger - ska prova att ta bort några
Tanken är (om jag orkar genomföra) att låta olika musikstilar och ljudbilder gå in och ut med frågan vad som är musik - typ
Cykeln kommer från en låt jag skrev -88

Dividend
Tack
OK - tar till mej
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
detta gillade jag!

möjligen lite tätt med music, men ändå inte ?  Jag kan höra, i andra halvan, at du jklipper in lite indisk sång i det hela...sedan kanske afrikansk folkmusik....musik från grönland, ett finskt dragspel schwishar förbi.

Bra ide, och snyggt genomförd. jag har lite samplingar av olika stilar du kanske kan ha nytta av. Hör av dig i sådant fall!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
detta gillade jag!

möjligen lite tätt med music, men ändå inte ?  Jag kan höra, i andra halvan, at du jklipper in lite indisk sång i det hela...sedan kanske afrikansk folkmusik....musik från grönland, ett finskt dragspel schwishar förbi.

Bra ide, och snyggt genomförd. jag har lite samplingar av olika stilar du kanske kan ha nytta av. Hör av dig i sådant fall!

Emulator
Tack!
Nej, är inte heller säker på hur tätt frågan (music?) ska komma.
Precis, precis, just så! och så frågan ...
Kanske ett samarbete? Jag är dock fullstädig novis på det här med samarbete över nätet, vad som ska skickas, vilket format mm .. men det måste gå att lära sig. Kan det va nåt?
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ja verkligen ! fast rätt fullt upp...så det får väl dimpa ner något åt något håll när vi väl får inspiration :D :D

Men vi får höras vidare i frågan! skall kolla lite i samplingsbiblan då ;)
https://soundcloud.com/secondary-protocol