Kontrollrummet

Space & Calle - YOU SHOULD HAVE

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Det är rätt stillsamt här på KR :unsure:... tänkte dra ett strå till stacken med denna inte helt färdiga enkla lilla låt. Gitarrknäpp här och där som inte sitter rätt och en stämm-sång som går sina egna stigar  :lol:

Kom gärna med ris och ros angående låten. Behövs här stråkar eller liknande?


  LÅTNAMN:YOU SHOULD HAVE
  TEXT/MUSIK: Space/Calle
  MEDVERKANDE: Calle & Space
  MEDIATYP:  mp3
  Låtlängd: 3:04
  Inspelningsår: 2019






//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 006
    • Visa profil
Jag skulle nog vilja föreslå att skala av den ännu mera istället till bara sång och gitarr. Ett annat läge vore upp med tempot ett snäpp och köra ett litet elband med sång, gura, bas och trummor


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 246
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag lyckades höra hela låten i paddan, kors i taket. Jag tycker verkligen om den och anser att leaden ligger väldigt bra, är det Calle månne, körerna funkar de med. Att snabba upp alstret finns inte men gärna mer stråkar. Hur är det på det finska forumet? Lika dött som på KR eller...?
« Senast ändrad: 15.05.2019, 03:18:02 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej hej

En riktigt fin låt med skitsnygg akke!

Du funderade på stråkar - jag tänkte orgel. Men som någon föreslog skulle den också fungera helt avskalad med akke o piano kanske.

En finfin låt!

/Palm


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 246
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Nu har jag lyssnat i studion och det är ju väldigt snyggt med gitarrkompet  och stråkar behövs egentligen inte alls men skulle förmodligen ge en dimension till - kanske digitalkör också skulle stärka det hela. Trummorna är ju anonyma så det räcker men jag förstår varför, så de är ok. Det här live-flamset i början och i slutet behövs inte alls, det stör snarare än tillför tycker jag. Bra låt :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
En fin låt med bra sång o guralir ..det jag kommer på under lyssen är Kanske testa o spara cymbaliret vid 0.50..köra hihat där istället o köra cymbaliret där vid 1.34 som ni gör redan ...en tanke bara :)..O sen slipa till körstämmorna så dom limmar ihop kanske liite reverb/delay på den också? så är ni på väg mot en blå himmel. :) Rock on!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Inte min kopp musik men det låter bra. Helt ok mix.
Själv skulle jag önska något som stack ut i låten - men det är ju bara en smaksak kanske
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Soft låt!
Upplevde sången vass på hög volym. Det brukar den inte vara då den mixas av dig. Har du mer kompressor än vanligt?

Tänkte nästan att det saknades ett munspel och kanske nån Ohh eller Ahh-kör på nåt ställe...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google