oj, fanken va kul med en lång och utförlig analys.
Angående sången: angelinas sångljud är jag tämligen oskyldig till.
Resten av det hela är väl mitt fel...
Sedan håller jag inte alls med dig angående din beskrivning i första stycket. jag berörs djupt av detta med ljuden i början och tycker jag hittat djup och gillar hur reverb används som en förvanskare av saker och tings natur. jag tycker man bjuds in på nån slags knarktripp av pianot och i min värld funkar de fräsande ljuden som kommer in lite som något som skall låta tandläkarborr i huvvet...följt av basiga smällar (fem lager med olika effekter; dist tar udden av "uhmpet") som för mig känns oerhört kraftfulla. Första "virveln" är tänkt som någon slags återhållen energi...en early reflection som är lite söndertrasad; det smäller till som något skall iväg, men klibbas fast och dras tillbaka för att frysa fast.
Uppenbarligen är ju at det lyckas lite sådär

Personligen tycker jag inte att reverbet som använts här tar udden ur något. pianot ville jag skulel vara helt overkligt..spelas i en värld och tona ut i en annan, lösningen i min skalle va att sampla reverbet och pitcha det...och variera pitchen har jag alltid tycket låtit skruvat.
Känns alltid lika jobbigt att få sanmningen in tha face på det här sättet, men lärorikt! man blir kanske starkare även om "genom ett ej särskilt lyckat användande av effekter - inte minst reverb" verkligen tog död på det jag tyckt jag är hyfsad på

jag kan skicka en fil utan effekter till dig, det låter inte alls bättre, det lovar jag.
Tar åt mig positiva kritiken angående ide och utförande
som av en händelse kan jag gilla flanger på sång

visst det är långt ifrån den ljudbild som recoil erbjuder, men så är jag rätt kass i jämförelse med herr wilder också

Tack för att du tog dig tid för så ingående kritik, inte alla som orkar det. Försöker ha allt detta i bakhuvudet vid projekt framgent.
PS: Det är inte alls menat som ett försvarstal eller att du skulle ha fel! Ville bara delge dig tankarna jag har när jag gör något

Nu skall jag ha kaffe