LS9:an har jag kört på ett antal gånger och det finns mycket under huven på den

Den kan vara lite pillig iom att den inte har touch-skärm (som M7CL) men så fort man har lärt sig uppbygnaden så är den ganska lättjobbad. Tror inte du hittar en mindre mixer med så många reglar och ingångar som dessutom inte väger mer än 20 kg! Det är trevligt att ha alla kanaler på samma sida. Vet inte om waves funkar men det borde gå att luska ut på deras hemsida. Tycker även att den låter bättre än exempelvis 01v96 då den inte "kräks" när man använder mycke kanaler och effekter osv. Tänk på att inte gaina för högt för den låter bättre då. Det är även samma sak som med M7CL att gainen "klickar", den brusar minst om man ligger med gainen ett steg under ett sådant klick har jag för mig (har någonting att göra med att det är bäst att gainen är så nära ett nollvärde som möjligt).
De inbygda effekterna är också helt ok, testa de som heter X (ex. RevX) de låter bättre än de som ligger som default.
Priset är väl oslagbart om man behöver en 32 kanalers mixer med gate o compressor på varje kanal samt 4 effekter. Ingångsdelay finns dock inte men utgångsdelay finns. Sen är det ju trevligt att det går att splitta signalen digitalt så att du kan ha samma kanal på flera, bra om man kör monitor ifrån samma bord. USB funktionen är också en liten bonus, går att spela in 2 kanaler som en 192kbps mp3 fil, samt uppspelning.
Om du ska köpa så slå till på en 32-kanalare (klarar av 64ch med expansioner!) på en gång, annars ångrar du dig säkert...