Kontrollrummet

Lära sig spela munspel

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad michael

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
Hej!

En kollega till mig på jobbet har uttryckt ett intresse av att vilja lära sig spela munspel.  Hur ska han gå till väga?  Lärare, böcker, internet?

Någon som har några rekommendationer?

pöss,
michael, som tycker munspel är ashäftigt!
"to fall in hell or soar angelic, you need a pinch of psychedelic."

· Frost ACM Mobile, EMU-1616 PCMCIA Card
· Genelec 8020a, Beyerdynamic DT990, Keystation 61es
· Cubase SE3, Studio Case II, Pizza Synth VST
· Roland SH-101 & en billig akustisk gitarr


Utloggad tsmalmbe

Jag tror att det bästa sättet att komma igång är att köpa ett munspel, börja blåsa i det och kolla om man har "det där munspelandet" i sig redan naturligt. För mig själv var det ganska enkelt att komma igång, lära sig forma melodier och så.

Vill man sen bli bra eller bättre, är det ju en annan sak.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil

Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej.
Munspel,ja det är min värld.

Vill kompisen din spela blues/rock eller visor? Spelstilarna skiljer sig rätt mycket åt då det är fråga om 2 olika tekniker. Jag vet inte riktigt vad det är du vill veta,jag det mesta om detta ämne, men då det är rätt stort så kanske du kan precisera lite mer.

Polarn din kan ju alltid gå in och köpa ett spel,men då det finns en hel del olika munspel samt 4 olika positioner att spela i(2 dur och 2 moll)samt tolv tonsteg,så är det klokast att börja i rätt ände.Fel munspel/vägledning från början, kan ta död på lusten att lära sig lira.

Utveckla din fråga så ska jag förklara munspels världen för dig.

Mvh
Harmonica mike