Forum > Färdiga produktioner

EMU+WERNBORG+YNOT - Adams julsång

<< < (6/25) > >>

tsmalmbe:
Trumloopen har något väldigt tunt i bottnet som grötar sig med basljudet. Gitarren gör mixen lopsidig. Jag inser problemet, eftersom det inte finns något som balanserar den i andra kanalen. Kanske perkussionen skulle lägga sig delvis i andra kanalen? Rösten behöver air, och dessutom vill den upp på ytan. Kan lösas med kompressor, och eq tror jag. Virvelaktiga pafflådan låter väldigt starkt, de andra pafflådorna är i balans. Julsången saknar också mäktigare stämmor. Framförallt slutrefrängerna skulle behöva en riktigt skitbred arsenal av röster.

Emulator:
Hmm. Så om jag kapar lite low-mid från loopen, panorerar den mitt emot gitarren och ökar lite på djupa frekvenserna och basen?

Sången ja....fanken, undrar hur min mik är. Mer lo-mid på sången, och mild kompresor med kort attack, eller hur skulle du gjort?

Titta på virvlarna oxo. kanske sänka en aning.

Skall höra om folk vill vara med o köra på refrängerna då!

Tack för konstruktiv kritik tsm, skall försöka ta tillvara på tipset, samt bjuda in folk till kören.

/emu

mahan:
Jag hakar på! :D

Harmonica mike:
Tjena.
Lyssnar på v 4:an av helges sång..Jorå,drumsen börjar hitta hem..Snyggt med wernis gura.
Blir det nån sång från Tony månne på denna?

Släng in kvinnsen från forumet oxå,då kan det bli stort och mäktigt.Det tar sig sa mordbrännaren :P

Mvh
Micael

Emulator:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 19.11.2007, 17:15:45 ---Tjena.
Lyssnar på v 4:an av helges sång..Jorå,drumsen börjar hitta hem..Snyggt med wernis gura.
Blir det nån sång från Tony månne på denna?

Släng in kvinnsen från forumet oxå,då kan det bli stort och mäktigt.Det tar sig sa mordbrännaren :P

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Ja, bara tony hinner :)

SUgen på lite bas-kör Hmike?

Och damerna är välkomna med ja.

SOM JAG SJUNGER:

Folk fall nu neder
och hälsa glatt din frihet
oh helga natt
du frälsning åt oss gav
oh helga natt