Kontrollrummet

Extreme Sample Convereter ?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gubben i Kalmar

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 56
  • Pippin hette Hobbe och kallades Bigles
    • Visa profil
Hej

Är det någon som har "koll på", Extreme Sample Convereter ?

En ny releas är på gång och jag är mycket intresserad av en licens.

Är det mycket buggar i den?
Konverterar den utan att "tappa" information?

Hör av Er om Ni vet något.

Med vänlig hälsning
Gubben i Kalmar
Med vänlig hälsning
Gubben i Kalmar


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Nej så vitt jag vet så fungerar den utmärkt. Den är hyfsat lätt att använda och kan ju klara av de flesta format. ladda hem en demo och testa lite:
http://www.extranslator.com/download.html


Utloggad Gubben i Kalmar

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 56
  • Pippin hette Hobbe och kallades Bigles
    • Visa profil
Hej Egghuvud!


Kul och höra av Dig igen. Det var föresten Du som tipsa Kalle och mig om detta med att konvertera filer. Och det smakar mer!

ExSC har lovat en sample-spelare som ska "lira" ihop med konvertern och jag tror det är den bästa lösningen för vår del. I alla fall som det ser ut idag.
Det som oroade oss lite var att på deras hemsida finns en lista med uppdateringar. En varannan månad med en del buggfix. I och för sig är det OK att dom gör något åt saken.

Fördelen med detta koncept (sampler + konverter) är att vi kan "rensa" bland "gratispluggarna". Jag tror att det är bättre att lägga några hundra på CD med instrumentsamplingar än en massa olika pluggar á två tusen.


Vi avvaktar deras nya reales och hoppas att manual och demo finns att ladda ner.

Med vänlig hälsning
Gubben i Kalmar
fd Kalle i  Kalmar och hans pappa



Med vänlig hälsning
Gubben i Kalmar


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Jo jag såg den på hemsidan. Har man många bra befintliga ljud så att säga, så är det helt klart värt att prova en konverterare. Men det beror mycket på vad ni gör och hur ni jobbar. De flesta samplers kommer ju med rejäla ljudbanker idag så behöver man "smör och bröd" som uttrycket lyder så är frågan var man skall lägga pengarna. Jag tror aldrig jag har hört några av kalles låtar. Har ni lagt upp några? Kunde vara kul att höra vad ni pysslar med.  :)


Utloggad Gubben i Kalmar

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 56
  • Pippin hette Hobbe och kallades Bigles
    • Visa profil

Hej Egghuvud!!


Du undrade vad vi sysslar med. Ibland har jag fått stanna upp och tänka till för egen räkning också. Och allt blir inte som man tänkt och hoppats på.

Kalle har gjort många arr. redan på mellanstadiet. Då var det Cubasis VST som gällde. Han har provat skriva musik, men det blir ofta "snuttar". Några hela har det blivit. En tidig som kallades "Maschaaa" har jag på expriment lagt upp på det nya StudioForumet. MrLoop och Majken "drog på munen". Och vist, det var Kalles "arbetsversion" gjord i Cubasis VST, med tillhörande pluggar och fullständigt obearbetad.
Han har gjort en schlager liknande "grej" som jag fundera på att lägga på StudioForumet. Men mamma har slavar bort texten så den är utan sång. Men vi får se. Jag ska "buffa" på Dig när den är upptankad.

Härom dagen komma han och sa att han har hittat som gener. Det är "orientaliskt". Mycket trummor, glidande sråkar.

För min del ligger tyngdpunkten spelandet. Spelar i en trio, piano gitarr och fiol. Datorn använder jag till notskrivade och "exprimet arr".
Och så får jag hjälpa Kalle när han kör fast. Det fattas ljud, fixa trummorna så det låter skaplig och så vidare. "Administratör och fixare" pizzabud mm.

Vi ska väll tillägga att detta är en hobby med begränsad ekonomi. Tips från "grabbarn som segla förr" är värda guld.

"Egghuvud" har jag sett många gånger ocl läst Dina inlägg på StudioForum.
Har Du musik som yrke? Ljudteckniker kanske?
Tyvärr lär man inte känna folket på Forumet utan det blir mer ett bollplank. Men men det kanske är det som är avsikten med Forumet.

Vänligen
Gubben i Kalmar



 
Med vänlig hälsning
Gubben i Kalmar