Forum > Demolåtar
Eddi - Susan version 4
Eddi:
Ett litet utkast från den låt jag jobbar med - har liksom fastnat lite så alla förslag är välkomna :D
Jag följde 91:ans råd och lät den ligga till lite och det som kom upp var nån slags kinesiskt mellanspel så det får väl bli en homage till Div då tänkte jag. Jaja nu hörlursmixad så kanske allt ligger galet men det berättar ni säkert :D
Bytte kina till något annat som jag tyckte passade bättre la till andra trummor sjöng om en del och så blev det så här :D Tyck gärna till om ni inte har ett Kalmaritiskt alias dom klarar jag mej förutan. Att BS tycker att man ska sjunga på svenska får stå för honom och hans studio och och bekymrar mig inte särskilt. :D
Tack för input Palm Gurano o Marsall nu har jag lagt till en gura och en orgel och mixat om det mesta bl-a- mer reverb på sången :D
91:an:
Vet inte vad det är du fastnat i, låten med melodi och harmonier tycker jag låter mycket lovande. Det är ju förstås ett stick som saknas, om det är det du inte lyckats plocka fram? Det jag ser som ett problem är att det går i alldeles för låg tonart i början. Men att ta en oktav högre där tar ju bort stegringen när du lyfter melodin i högre toner senare. Funkar en melodi i lite högre toner som om det vore en andra stämma? Hur som helst, kanske är något att testa.
Eddi:
Jag fastnade i hur den skulle fortsätta men du pekar på något som också min dotter påpekar det låter jäkligt slött på verserna. Att hitta en andra stämma tror jag blir svårt låten "kom ju till mig" i den här tonarten men jag skulle nog kunna skärpa till sången . Så det får bli planen. Tack för lyss o tyck Janne :D
91:an:
När jag inte hittar en fortsättning efter att ha gjort vers låter jag det ligga och provar vid senare tillfälle och även brukar jag gå tillbaka och kolla i tidigare halvfärdiga låtar som inte blivit något av. Där brukar man ibland hitta något. Det brukar till och med vara så att jag plötsligt hittar hur jag ska göra färdigt en gammal låt också. Så det kan löna på flera sätt gräva lite. Nyfiken i alla fall på hur det går i ditt utkast - det är ju lite härlig Beatles- eller Lennonkänsla i pianokompet. :P
Marsall:
Bra grund du har som början..Det jag känner o skulle gjort är att typ vid 1.04 kommer trummorna in o kör med kompet o basen som också funkar på en stund sen kan du ta ner kompet o köra nästa sångslinga som du har ...o sen kommer ju verspianot igen o du kör en vers till o sen pang kommer trummorna in igen o du sjunger ett avslut med stegrande stråkar som bygger upp ett crescendo...mina 5 riksdaler :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida