Forum > Demolåtar

Eddi - Susan version 4

<< < (6/6)

Eddi:

--- Citat från: Burnin_Sven skrivet 27.05.2019, 20:16:51 ---Ok då slipper du input från mig

--- Slut citat ---

När du visar din lilla turnébil så påstår inte jag att alla borde ha en Suv istället. Ungefär så uppfattade jag ditt inlägg om svenskan. Du får gärna kommentera det jag har svängt ihop men det måste ju finnas någon slags vettighet i kommentaren, det saknades totalt uppfattade jag.

MaxB:
I den sinnesstämning jag är i nu, efter kvällens arbete går hjärnan på högvarv och tycker att det är väldigt slött tempo i låten. Undrar om inte Perre skulle gå igång på att lägga alternativa trummor på den här...? Kanske skulle det ge det driv jag nu saknar. Orgeln i mitten av låten, som tar i ligger för högt i mixen, men det kanske var sånt du slängde in en Brask-lapp om?

Gillar den stämsång du levererar här! Det är tryck.

palm:
Hej igen....

Jag har fortfarande svårt för ditt trumval - det blir liksom omständigt (spelet menar jag). Men tycke och smak är olika. Trummorna kommer till sin rätt när de går över till ett mer discokomp, tror jag det kallas. Åttondelar på hihat och sedan kagge och bastrumma! Men som sagt....delat

Jag tycker stämmorna är riktigt fina, de du har på reor.
Men i denna version saknar jag något jag verkligen gillade - fanns en gitarrfigur som jag gillade i den förra versionen (om jag nu inte drömt) den kom någon enstaka gång i denna, vill minnas att den var tydligare i förra och mer frekvent. DEN saknade jag!

Kan också hålla med Max om orgelnivån -----> men om du hade låtit den glida över några solotoner så hade det ju varit rätt och fräckt!
Gillar också att du dubblar gitarrspelet med en syntslingan....

Rock on Eddi
Peace

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion