Kontrollrummet

elisa&agneta - drillkontingent (21-årsjubileum)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Arete

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil

elisa och agneta - drillkontingent

Kodstycke: [Välj]
elisa&agneta
drillkontignent
recorded 1986
digitally remastered 2007

0:00 - Alford Gloria
8:27 - Sabeldans
14:46 - Manana Vejvoda
21:41 - Marsch ur Rosmarie
27:55 - tillbaka till Rosmarie
30:20 - Dags för vodka!
33:23 - uppbjudning till polka
34:29 - LSD på hemmet
35:53 - Rörelse i stycket
37:40 - Konkreta sinnesintryck
41:20 - Godnatt synkrony
44:47 - utflykt till Moskva

56:35 - Extramaterial

1986 var det meningen att elisa & agneta skulle släppa sitt första album "drillkontingent", men skivbolaget gick i konkurs precis innan pressning. Det enda som överlevde troddes vara en testpressning av vinylen. Vi har dock hittat både vinylen och några omärkta band på vinden, och ett av banden (märkt 29) visade sig vara en ca 1 timme långt mixband märkt "radio luxemburg" med vad som visade sig vara hela albumet ihopmixat. Efter en lång process för att restaurera dessa band kan vi nu presentera det i sin helhet i digitalt format (fråga oss inte om rättigheterna, den dåvarande skivbolagsägaren har avlidit).

Bara för att höra skillnaden, här är en snutt av den längsta delen av presstryckningen som var spelbar: http://www1.shellkonto.se/gnashed/elisaochagneta/vinyl.mp3

Lyssna och njut av denna fantastiska del av musikhistorien! LADDA NED elisa och agneta - drillkontingent
« Senast ändrad: 07.11.2007, 09:05:08 by Arete »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
SPelat den 20 ggr nu, dessa 22 sekunder (?).... Kan det vara LSD på hemmet som spelas eller Dags för vodka? :) Mycket originell mysmusik så här denna smoggiga morgon! lol  :lol:
https://soundcloud.com/user7789882


Burnin Sven

  • Gäst
Påminner en del om mina bekantskaper med sånt som droppades på små kartongbitar och inmundigades (eller hur den "skarpa" termen formuleras) på Christiania när jag var ung och bodde i Köpenhamn i sluttampen av Flower Power epoken.
Är det bra eller till och med ett stycke konst historia mjaää kanske, svårt att säga faktiskt.
Göran


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjena Arete!
KAn tänka mig att det var som att hitta en guldskatt, fyndet av detta försvunna verk. Över 20 år gammalt material som håller sig ännu idag. Är ju själv ingen expert på denna genre men after att ha hört igenom över 57 minuter av detta så hörs det i mina öron som om det vore gjort idag. Utan att kunna kommentera detaljer så tycker jag att det kul att detta hittats o att nån tatt hand om det och fört det vidare!


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
skriver i lyssnande stund..
mycket bra är detta..tankarna drar mycket åt autechre
det låter verkligen före sin tid & att man skulle behöva vara dopad för att kunna tillgodo ta sig detta fullt ut :D

men sannerligen en skatt du polerat upp
faktiskt imponerande bra för att vara från 86

tack för att du bjöd på detta :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284