Forum > Färdiga produktioner

1up & Dividend - Julvisa Snö

<< < (15/17) > >>

Fidden:
(+)
Låten är jättefin, arrangemang är till stora delar fullständigt mästerligt men lite otajt ibland.

(-)
Texten är urfånig och sången är svag. Om detta är humor förstår jag den inte.
Mår illa när man förstör en bra låt på detta sättet.

edit: haha, jag hade skrivit "förstår" istället för "förstör" :D

1up:

--- Citat från: Fidden skrivet 26.11.2007, 23:27:28 ---(-)
Texten är urfånig... Om detta är humor förstår jag den inte.
Mår illa när man förstår en bra låt på detta sättet.

--- Slut citat ---

Ja det är ju olika i konstens värld! Hata, älska eller nonchalera, som några exempel. Ofta ogillar vi det vi själva är obekväma med. En svag prestation kan man känna att man vill angripa för att man är rädd för sin egen osäkerhet. En liten utvikning, men ändå.

Vi ska komma ihåg att texten och låten gjordes innan många av skivans bidrag började ta form. Den mysskiva som nu håller på att färdigställas fanns inte då. Så det sätter saker i ett helt annat sken. Att lyssna på "kiss" i texten och strax därefter "Stilla natt" är givetvis en uppenbar kulturkrock.

Vi jobbar på sången.

Fidden:
Jag skulle nästan vilja påstå att man per definition ogillar det man känner sig obekväm med. Det är därför jag ogillar att gå i för små byxor :P

Jag hade egentligen inget att säga här, men jag ville bara påpeka att jag ändrat på ett ord som blev fel i mitt ursprungsinlägg.

Dividend:

--- Citat från: Fidden skrivet 27.11.2007, 17:44:58 ---Jag hade egentligen inget att säga här, men jag ville bara påpeka att jag ändrat på ett ord som blev fel i mitt ursprungsinlägg.

--- Slut citat ---

Ja, någon kan ju ta illa vid sig ;)....
Nu hittar jag inte tråden, men jag undrar vad som är fel på motsatsen till sparsamma arrangemang? (Det här gäller en massa andra trådar och inte bara mig tror jag  :huh:
Arrangemang som är stora och små byxor är dåliga :) Intressant folk här!

Fidden:

--- Citat från: Dividend skrivet 27.11.2007, 18:04:09 ---
--- Citat från: Fidden skrivet 27.11.2007, 17:44:58 ---Jag hade egentligen inget att säga här, men jag ville bara påpeka att jag ändrat på ett ord som blev fel i mitt ursprungsinlägg.

--- Slut citat ---

Ja, någon kan ju ta illa vid sig ;)....
Nu hittar jag inte tråden, men jag undrar vad som är fel på motsatsen till sparsamma arrangemang? (Det här gäller en massa andra trådar och inte bara mig tror jag  :huh:
Arrangemang som är stora och små byxor är dåliga :) Intressant folk här!

--- Slut citat ---

Tycker det som är mest intressant är folk som lägger upp material för kritik, och sedan bara biter tillbaks om man ger negativ kritik..? Är det bara folk som tycker rätt saker som får kritisera, eller hur menar du?

Det är ganska obekvämt att gå i för stora byxor också.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion