Forum > Färdiga produktioner

Yllet - Friendly Ghost

<< < (2/9) > >>

Harmonica mike:
Hej Jon.
Om jag inte visste att du provar ett nytt grepp så hade jag nog sågat mixen.Låt ide är bra,men måste det vare på detta viset? Väldigt oskönt att lyssna på låten i lurar med stereo panningen.Kanske kunde "o ljudet"försvinna allt eftersom låten utvecklar sig?

Ett små stökigt intro som reder ut sig liksom..Lite skumt sång ljud oxå,men eget får jag väl säga till ditt försvar :P - kör du på det,det funkar i nuvarande tappning av låten.men lyder du mitt råd att det blir ordning senare i låten,sjung då med lite kraft och renare..Det får bli mitt recept på att göra en bra låt bättre..Nu gör du ju ändå som du vill,men kom ihåg vad jag har sagt :lol:

Mvh
Micael

Yllet:
Mike:

Testar väl inte direkt några nya grepp. Hela poängen med låten är ju att den ska va stereopanorerad (hur bra funkar ett delay / svepande ljud i mono?). Personligen tycker det e störtskönt när det flyter runt lite i lurarna. Testat att lyssna i monitorer?

Småstökigt intro förstår jag inte alls. Det ska ju vara så :) Skulle eventuellt fungera att lägga svepguran i mono i verserna, tanken har inte slagit mig.

Det är väl framförallt sången jag får titta närmare på, men jag är inte helt säker där heller. Men eventuellt en uppmjukning på något sätt. Kanske lite mer de-esser hjälper. Men o andra sidan, skumt sångljud är ju bra, då låter de inte som allt annat!

Tack för konstruktiv kritik

tsmalmbe:

--- Citat från: Yllet skrivet 06.11.2007, 13:19:56 ---Jag gillar det, tycker det fungerar bra och ger rösten den karaktär som låten kräver

--- Slut citat ---

Kill your darlings. Nu tränger rösten in sig i ryggmärgen på ett dåligt sätt. Det är inte bra tycker jag. Däremot är jag öppen för alternativa sätt att få sången att låta speciell, men det får inte alienera lyssnaren pga. att det låter ont i öronen.

Yllet:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 06.11.2007, 14:28:16 ---
--- Citat från: Yllet skrivet 06.11.2007, 13:19:56 ---Jag gillar det, tycker det fungerar bra och ger rösten den karaktär som låten kräver

--- Slut citat ---

Kill your darlings. Nu tränger rösten in sig i ryggmärgen på ett dåligt sätt. Det är inte bra tycker jag. Däremot är jag öppen för alternativa sätt att få sången att låta speciell, men det får inte alienera lyssnaren pga. att det låter ont i öronen.

--- Slut citat ---

Det håller jag självklart med om, dock har jag inte upplevt (i min lyssning) av sången "gör ont i öronen". Men jag ska se över denna biten o mjuka till sången.

Zyan:
Helt underbar....gillar som faan.
Passar till att bara sitta o dega med.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion