Kontrollrummet

Alla - Samspel?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jag har försökt mig på detta för länge sedan här på forumet med dåligt utslag, men jag försöker igen en sista gång då forumet verkar tyna bort.

Ide´n är att så många som möjligt hakar på - jag har lagt upp en kort grund som man kan lägga till grejor på (vad man vill - instrument och/eller sång). Man kan oxå förlänga med egna stycken - både före och efter - precis som man vill men kanske inte längre än en minut per person? Har vi tur kan vi få ett väldigt långt och intressant musikaliskt stycke.

För att ljudkvaliten inte ska bli sämre för varje mp3 som görs så tänker jag att ni kan skicka waver till mig så mixar jag in så gott jag kan. Grunden går i 70 bpm. Hoppas att ni finner det kul - kanske kan forumet blomma en stund! Bara en tanke.
/G


Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 006
    • Visa profil
Kan se om jag kan hitta på nåt, men det är mycket som händer och mycket rock så det blir svårt att öka intensiteten på det eller få nåt att stå ut.

« Senast ändrad: 13.03.2019, 19:25:47 by Burnin_Sven »


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Kan se om jag kan hitta på nåt, men det är mycket som händer och mycket rock så det blir svårt att öka intensiteten på det eller få nåt att stå ut.

Tänkte om man kunde göra nåt med min nya loop pedal och gura från gear4music men att pricka in 70 bpm med en sån kanske inte går att få till nåt bra.

Nåväl Östgöta Kompani löööövar inget bestämt får se hur det går.
Kanon att du försöker - hoppas att fler hakar på :D
Om du inte hittar nåt att lägga på min idé så kan du ju alltid förlänga med nya delar :)
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 006
    • Visa profil
Ok ska kolla lite på det och se vad som händer.
« Senast ändrad: 13.03.2019, 19:25:24 by Burnin_Sven »


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tänker även så här (om fler hakar på - vilket jag hoppas): för att det inte ska krocka med vad andra lägger till så kan vi ju säga att nytt upplagt i tråden gäller = alltså om nu två eller flera personer skulle fila hemmavid samtidigt så är det den som först lägger upp nytt i tråden som gäller - efter det så går processen med nya tillägg vidare på samma sätt.

Men jag antar att om det skulle bli många som hakar på så är det en delikat situation :)
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 006
    • Visa profil
Tror inte det blir nån rusning om det blir som det brukar vara här.

Intresset att göra musik och kommunicera över internet överlag om nåt viktigt hänger sig typ nån micro promille av belfolkningen åt men facebook och andra så kallade sociala media är skithett.

Typ inget som jag trodde skulle hända som tex att folk skulle använda det till det kreativa och även komma närmare varandra, ökad förståelse och nyfikenhet glöm det.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 246
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
God tanke Göran jag är ju klar med min låt till festivalen så jag borde ju kunna trycka ut nån minut för detta jag gör ett försök, vad kör du med för trummor?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Henric

Det är ju i grunden en bra idé, men tror som du att det blir nog inte mkt av!

Lita av ödets ironi att i dessa tider med obegränsade möjligheter för gemene man att göra och sprida musik så är folk som regel så pass självupptagna att de inte orkar engagera sej i andras idéer....ibland funderar jag på -Vem ska lyssna på denna enorma mängd med musik som görs?  B)

För egen del måste jag säga att jag är inte så förtjust i festivaler och tävlingar, har fått nog av det under mina aktiva år i dansbandsträsket - jag håller på med mina musikprojekt för eget välbefinnande och för att göra tillvaron som vanlig löntagare lite mera uthärdlig! Är så oerhört tacksam för alla de år där man fick möjligheten att försörja se på musiken!

Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Eddi: kul att du hänger på. Jag kör Addictive Drum 2.

Henric: tanken med detta är inte att man ska engagera sig i andras ideer om man inte vill...här kan man göra sin egna minut s.a.s.
och eftersom detta varken är en tävling eller festival så kan du ju oxå haka på ;)

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 006
    • Visa profil
Jag gjorde en kort loop av lite av det första som jag ska börja att testa lite med.
« Senast ändrad: 15.03.2019, 16:03:57 by Burnin_Sven »


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 006
    • Visa profil
Testade lite akustiskt igår.
« Senast ändrad: 13.03.2019, 19:27:08 by Burnin_Sven »


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Det blir nog bra - kör hårt alla :)
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 006
    • Visa profil
Det kommer saker i vägen så det kan ta tid innan jag hinner göra klart så kör på ni så får jag se vad jag hinner.


« Senast ändrad: 14.03.2019, 00:12:16 by Burnin_Sven »