Forum > Färdiga produktioner

djonas - Common Wealth

(1/3) > >>

djonas:
Hej!
Postar en gammal dänga som jag arbetat om ett flertal gånger, främst med nya trummor men oxå nu senast med POD XT på gurorna. :)
Vore kul att höra vilken version som går hem i stugorna. :rolleyes:
Mvh / djonas

Common Wealth w. Super Quartet

Common Wealth w. DFH

Common Wealth w. POD XT & EZ

slaptap:
Slängde min röst på "Common Wealth w. DFH"...gillar tyngden i drumsen där...dessutom är gureljudet synonymt med dig... :D

KillwithSkill:
Jag har inte röstat än. Väntar tills det ljusnar ute så att man kan kräma på mer.
Men som det ser ut nu så tycker jag att Super Quartet-versionen låter bäst. Visst dom andra låter lika bra. Men det som jag stör mig på att det låter för mycket dfh/ez om det. Inget dåligt alls. Men det blir ingen egen touch på det. Jag sitter själv med dom och tycker att det är asbra med det blir att det låter likt allt annat. Möjligtvis att du gör multiinstrument av dom och kranar skiten ur dom, separarade.

För övrigt så låter det rikigt förjävla-yber-dyber-asbäst! :D
Det här så är progressiv intrumentalmusik ska låta! 5/5 !!!

pirateKING:
Vill inte välja, så jag slänger lite kritik på PODxt + EZ.

Låten är grymm. Har haft den här på min iPod hur länge som helst nu :) Över ett år tilloch med trorja?

Det låter kanon, bland de bästa EZ programmeringarna jag hört. Gitarrerna låter superskönt också. Stråkarna slutar lite tvärt. Annars låter det kanon faktiskt.

1:23 Oj vad jag älskar det partiet. Så skönt!

Bra jobbat DJ-Onas!

MrPhil:
AAAAH!!  :wub: Jag älskar denna låten!!
Har hört de två andra versionerna förr, så jag lyssnade bara på POD-versionen nu.
Är verkligen kompgurorna omlagda med PODen? Eller är det bara sologuran? Annars har du lyckats få till gnisslet på kompet likadant som första versionen  :D
Tycker trummorna ligger lite för högt o kompgitarrerna lite för lågt.
Tycker mig märka andra småplockgitarrer som jag inte tänkt på innan så antingen har du mixat bättre totalt sett än innan, eller så upptäcker man helt enkelt bara nya saker för att det är en så jävla bra låt! Hehe! :P
Sololjudet är riktigt bra, snyggt o tydligt tycker jag - o oavsett vilket ljud du väljer så hörs det att det är du som spelar!

4:55 är kalas!!  ^_^

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion