Kontrollrummet

Sfan00 - kittywalk

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
yo. fick färdigt min musikvideo i onsdags, o har haft lite o göra, o därför inte kastat upp länk här ännu!!

nåväl.. ursäkta den bajjiga upplösningen. youtube förstör på tok för mkt!! :(
antingen går ni in på youtube, eller så kollar ni här:




peace!!
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


DåligtGehör

  • Gäst
Musiken driven och utmanande men samtidigt rätt snälla och roliga melodiska linjer och riff. Spännande och rolig att lyssna på, men videon blir för snabba klipp för mina ögon.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Musiken driven och utmanande men samtidigt rätt snälla och roliga melodiska linjer och riff. Spännande och rolig att lyssna på, men videon blir för snabba klipp för mina ögon.
ok.. skojig kommentar.. :)
det som är extra jobbigt är det otroligt komprimerade formatet från youtube.. :(
eftersom jag redigerat hela filmen i HDformat, så tycker jag inte det är lika jobbigt..
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Burnin Sven

  • Gäst
Me like helbra skulle vara skoj att få se den i bra upplösning, är det en megastor fil eller skulle det funka att ladda hem en "riktig" version av den?
Göran


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Inte min genre riktigt men rätt häftigt att kolla in.  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
Sweeet..
äntligen får man ett hum om vad IDF sitter & pulat med..
det var inte vad jag trodde..men cool låt & videon passar alldeles utmärkt till detta

lite aphex twin vibbar får jag allt minsann
 :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Både musik och video känns bitcrusher :D

LIte blippigt för min smak men vissa breakbeats är tamajsjutton världsklass på!

:)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Nje,

Tycker att "bleep"'et som finns med genom hela låten gör den tråkig, det händer ju inget med det, samma takt rakt igenom...

Tycker att bilderna på videon håller väldigt ojämn konstnärlig klass. Vissa bitar är det högstadienivå på medans andra håller klart intressant/spännande konstnärlig klass.

Hade nog förväntat mig lite bättre musik framför allt. Med "bättre" menar jag mer ,, mer,, ja mer musik helt enkelt.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Har lite svårt att säga något om detta, det är inte vad jag brukar titta eller lyssna på.
Håller nog med LH om både musik och bild
men som sagt jag kan inget om denna genre
så ta inte så stor notis om vad jag tycker
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Snygg video. Lite tempofattigt en period i slutet, men sen kom en katt och räddade upp situationen.

Musiken var inte riktigt min smak, men jag gillade den ändå tillsammans med videon.

Försökte även orientera mig i vad jag antar var norrköping, men misslyckades totalt :P
blargh


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
oj, här har jag inte tittat på länge. skoj att folk ogillar och även o-ogillar skiten.  ^_^
jag kan mecka en högupplöst version för den som vill hellre ha det !
så fort jag kommer ihåg.

det är norrköping, ja. kristinagatan och västgötabacken. najs som fan..


LH - hur menar du med högstadienivå?


fö. den som undrar kan få reda på hur jag gjort. förkalring följer:
ja har tagit stillbilder, filmat min 14" crt-tv nattetid då katterna o frugan sovit. jag har även flimat från youtube, och gjort så mkt som möjligt för att få trashig kvalle på det. och sen självklart redigerat allt i högupplöst format. hehe
så sammanfattningsvis kan jag väl påpeka att det är fulsnyggt gjort. mkt digitala effekter, occh jag tycker personligen att det är lite svårt att se hur den egentligen är pga. youtube:s bajskvalle.

tack för kommentarer. kommer snart ny platta. lite elakare denna gång.
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se