Nice!

Fem kreativa och genomarbetade kompositioner, som alla lyckats med att pricka 1977:ish i stil, arr och sound. Ganska så jämt skägg, men i min smak en klar vinnare och ganska så tight där efter.
12p Fallen Angel! Låter lika skräpigt som jag kommer ihåg 1977

Som om man återupptäckt en gammal kassett inspelad på något billigt kassettdäck! Men härligt proggig, snygg spel, bra arr och inte minst bra sång. Dessutom tight - det kunde absolut vara en av de "stora" i något hemligt samarbete - Stevie Winwood, Clapton m.fl.
9p Take us on the Road Again - Låter också som något som kunde spelats på tio-i-topp 1977. Riktigt välproducerat, bra arrat och proffisigt framfört. Dock inte min kopp direkt - det kunde vara Don McLean, lite trött efter 5-6 års ständigt turnerande, som vill upprepa en gammal succe.
6p 70's heaven - Riktigt trevlig pastisch på ELO - kunde vara en take-out från Out of the Blue! Sång och arr låter bra och stråkarna i början sitter, men på refrängerna låter det lite för mekaniskt. Kunde varit toppplacering (som gammal ELO-fan) men det faller på att det är otight - big no-no i min bok.
3p Do Your Dance - Läcker soulig Blood Sweat & Tears-inspirerad låt, bra drag och blåset känns rätt. Lagom stökig sång för sammanhanget. Kunde varit min tvåa eller t.o.m. etta, men det låter tyvärr för orepat - i genren kan det gärna vara "loose" rytm och laidback, men denna trillar isär lite för mycket.
1p Kommer du ihåg - har inte så mycket för svenska låtar ala 1977. Ganska så trevlig låt med lovande start, men den går in i "jam-läge" lite för tidigt och känns upprepad. Känns lite oengagerad från musikerna och sitter inte riktigt rytmiskt.
Generellt - min utgångspunkt har varit låtarna, engagemanget och "sväng-faktorn". På 70-talet, speciellt efter mitten, med det torra soundet, var musikerna tvungna att vara riktigt samspelta - kanske inte Steely Dan-nivå, men ändå tillräckligt. Med några få undantag var svensk "progg" inget vidare och sådant är jag allergisk mot