Forum > Demolåtar
Tigersoul - Light up!
spacetrucker:
Hmm... lyssnade på den nya versionen... och på den gamla.... och på den nya. Den nya versionen har betydligt lägre volym. Men ut över det är det svårt att säga vilken som är bättre. Ofta rattar man (åtminståne jag) i flere timmar bara för att konstatera att den tidigare versionen var bättre :wacko:
Hur som helst, nu då jag lyssnade på den gamla versionen tycker jag inte längre att sången har för hög volym :unsure:.
Är alltså nya eller den gamla versionen bättre... jo, absolut, det är den är :lol:
//Space
Asti:
Skön låt med väldigt snyggt ljud på den akustiska gitarren!
Tror att låten skulle vinna på att du höjde några tonsteg och
inte "tog i" så mycket med sången när låten ökar i intensitet efter ca 2 minuter.
Då skulle du kunna få till det där "drömska" röstläget som Thom Yorke inbillar jag mig...
Fick lite Radiohead-vibbar vid ett tillfälle där harmonin gick från moll till dur...
Öka gärna dynamiken där efter ca 2 minuter på kompet!
Inga små ändringar precis, men det var tankarna jag fick när jag lyssnade.
/Asti
tigersoul:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 15.01.2019, 08:44:56 ---Hmm... lyssnade på den nya versionen... och på den gamla.... och på den nya. Den nya versionen har betydligt lägre volym. Men ut över det är det svårt att säga vilken som är bättre. Ofta rattar man (åtminståne jag) i flere timmar bara för att konstatera att den tidigare versionen var bättre :wacko:
Hur som helst, nu då jag lyssnade på den gamla versionen tycker jag inte längre att sången har för hög volym :unsure:.
Är alltså nya eller den gamla versionen bättre... jo, absolut, det är den är :lol:
//Space
--- Slut citat ---
SKönt att någon annan sätter ord på den upplevelse jag så ofta får när man rattar om mixen i ett sent läge. Är det bättre eller sämre? Man lyssnar på en version ett tag och tycker en sak, sen låter plötsligt den ursprungliga versionen på ett annat sätt. Galenskap! Jag har provat lite fram o tillbaka men kan än så länge inte bestämma mig för något varpå den ursprungliga versionen fått bestå.
--- Citat från: Asti skrivet 16.01.2019, 17:16:40 ---Skön låt med väldigt snyggt ljud på den akustiska gitarren!
Tror att låten skulle vinna på att du höjde några tonsteg och
inte "tog i" så mycket med sången när låten ökar i intensitet efter ca 2 minuter.
Då skulle du kunna få till det där "drömska" röstläget som Thom Yorke inbillar jag mig...
Fick lite Radiohead-vibbar vid ett tillfälle där harmonin gick från moll till dur...
Öka gärna dynamiken där efter ca 2 minuter på kompet!
Inga små ändringar precis, men det var tankarna jag fick när jag lyssnade.
/Asti
--- Slut citat ---
Nej det var sannerligen inga små förslag, men nog så intressanta! Vet inte om orken räcker till för att gå loss så grundläggande på denna låt men idéerna ska om inte annat hållas i åtanke till kommande projekt. De var klart intressanta! Lyssnar lite på Thom Yorke och förstår precis hur du menar. Tror min gamla pipa behöver få lite varmkörning innan jag petar upp den ännu högre, men nog kunde det bli häftigt! Tack för prima förslag!
Kristian
Harmonica mike:
Tjena Kristian
Lyssnade igenom alstret och konstaterar,grymt snyggt. Skön låt och känslosamt framfört.Hittar inga nits att peka på,diggar detta
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida