Forum > Demolåtar
Tigersoul - Light up!
tigersoul:
--- Citat från: Eddi skrivet 10.01.2019, 02:10:37 ---Ja det är ju det jag säger - gör låtar istället för att politisera. Jag gillar låten - spännande harmonier och bra sjunget men mixen känns ju rätt bedrövlig med för mycket kompression och distortion och lite taskig balans mellan delarna främst mellan sång och musik. Men som sagt gillar både idén och låten och tycker att du ska jobba lite mer på att få det att låta trevligt typ. :D
--- Slut citat ---
Här på KR håller vi väl politiken på behörigt avstånd? ;) Ja det blev kanske lite mkt komprimering, har inte skruvat så fasligt noga i mastering pluggen ska medges och fläskar nog gärna på. Får kika på det där. Med balans mellan delarna sång och musik: menar du då som någon sa tidigare att sången ligger för högt överlag, eller varierar det genom låtens delar? Några andra delar som känns obalanserade i mixen rent konkret? Att jag lagt sången högt är för att få fram intimiteten, men den är mest aktuell i den första halvan.
tigersoul:
Gjorde om mastringen till betydligt mindre komprimering och drog ned vocals lite. Har blandade känslor. Å ena sidan låter det lite klarare helt klart o vocals ska nog vara lite lägre, å andra sidan så tappar trummor och bas en halv flaska lim - eller så är det bara jag som är van vid gräsklippnings-mastering. Det behöver nog skruvas en hel del på lite allt möjligt efter denna förändring för att få det riktigt bra. Kan ju kompirmera trummorna mer separat naturligtvis t.ex - tyvärr denna delen av musikskapande som jag avskyr: ratta i timmar för att sen a/b'a och efter 3 genomlyssningar säga: jo det nog lite bättre, utan att en enda not eller ord spelats in.
palm:
Hej Tigern...
Ladda den på soundcloud... spelaren här inne suger om man använder apple. Den har fått någon typ av allergi.
/Göran
1up:
Riktigt skön låt, man bara leds in i den och hänger med. Bra start på nya året. :)
tigersoul:
--- Citat från: palm skrivet 12.01.2019, 22:24:36 ---Hej Tigern...
Ladda den på soundcloud... spelaren här inne suger om man använder apple. Den har fått någon typ av allergi.
/Göran
--- Slut citat ---
Gjorde det först, men lyckades inte få ut länken för "hemlig" delning för att inte två versioner ska ligga ute officiellt. Det finns ingen delningsknapp så något måste vara fel, mailat supporten men inte fått något svar. Ska göra ett nytt försök.
--- Citat från: 1up skrivet 12.01.2019, 22:30:29 ---Riktigt skön låt, man bara leds in i den och hänger med. Bra start på nya året. :)
--- Slut citat ---
- Kul du gillar!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida