Förresten, den där idén om att alla samlar ihop till en present är inte alls tokig, vad sa du nu Puzzlät-
314:- för dessa dyrgripar fördelat på alla medlemmar?
Det är ju ingenting och ännu mindre blir det att bidra med om man sänker ambitionsnivån en aning, ner till hälften =150:- per skalle och man får ihop ca 100.000:- tänk vilket kapital att disponera över!
Om detta skulle kunna göras med allas medverkan och goda vilja så skulle alla få bli bli rika en gång var, dvs varje medlem på k-rummet bidrar en gång/månad med 100-150:- till en pott som varje månad går till var och en enligt en turlista (givetvis till mig först såsom upphovsman till idén

) under så många månader som antalet medlemmar motsvarar, helt ideellt och inga skatter, vill man så fortsätter man i evighet och vi tar snart över Sverige, Europa och Världen---skämt åsido jag menar allvar, vilka är på?
Jag startar i så fall en fond/öppnar ett konto som kommer gagna oss alla, bra idéer kommer på morgonen!!!
Det kan bli en klurig sak att utröna vilka som nu räknas som medlemmar=seriösa etc, risken finns ju att det plötsligt trillar in lycksökare som inte har med k-rummet att göra, visst, det blir mer pott/klirr i kassan men forumet blir urholkat och materialistiskt/kommersiellt och snart börsnoterat, vill vi ha det så eller???
Nej personligen tror jag att vi behåller det på nuvarande skala och endast de som varit med ett tag skall få deltaga, vi känner ju till varandra rätt bra även om vi inte alla älskar varandra pga meningsslkijaktigheter etc, men så är ju livet!
Man kommer i så fall att få skriva på ett kontrakt där man godtar reglerna det innehåller-
(alla kontrakt är ju bindande) vilket innebär att ingen får/kan smita eller hoppa av efter det att just den fått sin pott, tvärtom skall man inse att detta lyckans hjul är värt att haka på varv efter varv...
Hoppas även admin-gänget inser potentialen och lyckan i denna fyndighet och ger klartecken, ett internt lotteri=mycket bra för oss alla!!!