Kontrollrummet

Gurano - Kort stycke

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
En liten kort naiv grej som jag spelade in idag. Tankar kring nivåer, mixning mm tas gärna emot, vad bör läggas till - tas bort enligt er smak?? osv
/G


Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Bra mix o lir ..kunde vara mer tryck på trummorna ? O lite för kort ..ett ministick kanske en på med reffeavslutet igen ? Bra grundplåt rock on! B)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Bra mix o lir ..kunde vara mer tryck på trummorna ? O lite för kort ..ett ministick kanske en på med reffeavslutet igen ? Bra grundplåt rock on! B)
Tack
Absolut mer tryck på trummorna - håller med, men det beror på att jag testar gratistrummorna som Slaptap hintade om (SSD5Free) - har inte lärt mig dem än eftersom jag installerade dem igår :) ....byter kanske trummorna framöver. Håller oxå med om ett stick - nu är det bara ett snabbt utkast :)

Tack för lyss å tyck
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Henric

Tycker det låter bra, trummorna låter okej, kanske inte så framme i mixen, rätt skönt ibland, trummor behöver inte alltid vara det.....sen om det skall på vocals så får du mixa/panorera om igen!  :lol:

God fortsättning på dej!

Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tycker det låter bra, trummorna låter okej, kanske inte så framme i mixen, rätt skönt ibland, trummor behöver inte alltid vara det.....sen om det skall på vocals så får du mixa/panorera om igen!  :lol:

God fortsättning på dej!

Henric
Tack - nog är det som du säger - att trummor inte alltid behöver vara in the face, men jag tycker nog att trummorna är lite pjuppiga som de är nu :)
Har ingen sång planerad så då ändrar jag ingen mix ännu då :)
/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 609
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Svänger fint och skönt lir på guror och bas! Trummorna funkar!
En låt som inspirerar till sång. Tyvärr kan jag inte bidra själv,
eftersom min musikdator vägrar starta.... dags för skroten tror jag.
Mixen känns bra!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 290
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Stiligt hantverk. Låter bra, nåt melodiskt (solo instrument eller sång) skulle nog som redan nämnts sitta.

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Svänger fint och skönt lir på guror och bas! Trummorna funkar!
En låt som inspirerar till sång. Tyvärr kan jag inte bidra själv,
eftersom min musikdator vägrar starta.... dags för skroten tror jag.
Mixen känns bra!
/Asti
Tack så mycket.
Säg till när du har dator och ljudkort ;)

/G

Stiligt hantverk. Låter bra, nåt melodiskt (solo instrument eller sång) skulle nog som redan nämnts sitta.

//Space
Tackar så mycket - ja sång skulle vara kul, men det ser inte ut att bli så idag.

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 243
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Lite fantasifullare än vanligt tycker jag. Brytet vid 42 lät bra sedan fortsatte det med lite Mike Oldfield känsla - kan nog utvecklas denna om du planerar för sånginsatser så skulle ju en tjejröst passa jäkligt bra, men svårt att hitta på KR förstås...... :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Inloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 910
    • Visa profil
Saknar inte sång alls här, snarare då bild - det här är som klippt och skuret för video -reseskildring, upplevelser, action mm. Trummorna låter helt rätt.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Lite fantasifullare än vanligt tycker jag. Brytet vid 42 lät bra sedan fortsatte det med lite Mike Oldfield känsla - kan nog utvecklas denna om du planerar för sånginsatser så skulle ju en tjejröst passa jäkligt bra, men svårt att hitta på KR förstås...... :D
Tack för tankar - ja det blir nog ingen sång på denna- har släppt den sedan länge och gått vidare :)

Saknar inte sång alls här, snarare då bild - det här är som klippt och skuret för video -reseskildring, upplevelser, action mm. Trummorna låter helt rätt.
Tackar - jo sång blire nog inte men man vet aldrig ifall filmkameran åker fram :)

/G
Kör hårt - så länge det ryker!