Om du uttalar dig om något, o andra sen säger samma sak som du säger, är du ansvarig för vad de säger då?
Sen behöver vi inte diskutera vad som bör eller inte bör gälla på ett annat forum än detta.
Det avgör de/ni där.
Jag vet inte om det är så många här som delar din syn att detta är ett problem här.
Jag är ansvarig för det jag själv säger och inte vad någon annan säger, det säger sig självt så att säga.
Anledningen till att jag blandade mig i diskussionen här var att en tråd skapades och mina åsikter debatterades. Som medlem på KR har jag rätt att försvara min åsikt.
Jag vet precis som du inte heller hur många som delar min åsikt, eller din åsikt för den delen, men det betyder inte att ingen gör det. Och anta att flertalet tycker som du, betyder det att din åsikt är "rätt", sett i etikens och lagens ögon då?
Bra.
Då kan vi konstaera att Claes inte är ansvarig för att
andra mässar med i samma rekommendationer som han en gång ev startat?
Du får givetvis delta i diskussionen - inget snack om den saken. Ingen ber dig vara tyst, åtminstone inte jag.

Åsikten må inte kunna sägas vara 'rätt' i samma mening som mätbar fakta, men om en majoritet på ett visst ställe som drivs i demokratisk anda tycker en viss sak, så lär det ju vara den åsikten som oftast - inte alltid - får ligga som grund till beslut.
Det är aldrig fel att ta upp något man anser vara ett problem, snarare en rättighet, men att ta upp något tilldiskussion innebär inte per automatik att man kommer finna medhåll. Tvärtom får man vara beredd motsatta åsikter o även att belägga sina åsikter.
Jag hittar som sagt inga belägg för att Claes mörkar på nåt sätt, och jag har uppfattat att det var det som skulle vara problemet?
Nu har iofs inte du startat denna tråden o satt rubriken, men jag tycker det kan utläsas av ditt inklippta inlägg ovan oxå.
Jag skulle för övrigt se att alla i sina signaturer är tydliga med vem o vad man är.
Jag skulle nog kunna tycka att råd o rekommendationer av en 16-åring utan erfarenhet som bara kaxigt självklart upprepar vad han tror är korrekt eller ballt eller inne att säga är ett större problem i forum än det du lyft fram. Men det är min åsikt.