Kontrollrummet

(smyg)REKLAM

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad funky monk

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 80
    • Visa profil

Släpp debatten nu boys,och koncentrera er på nåt vettigt.Rekommendera prylar :P ,för det är väl där skon klämmer egentligen..Att andra har åsikter,men vi lever ju i ett fritt land så rekommendera på,jag lyssnar ändå med mina egna öron i slutänden


Att ha ett fritt land betyder inte att man får göra vad som helst. Min sko klämmer därför att jag inte vill ha medveten produktplacering och reklam i nästan alla inlägg om mikrofoner, preamps, hörlurar, monitorer. Snälla söta rara människor, är det för mkt begärt? Det här är viktigt för mig.
Om du inte tycker att det är medveten produktplacering så fine, vill du diskuttera det så visst. Men varför ska jag lägga locket på och fortsätta finna mig i något jag inte tycker om?

mike, det var inget riktat mot dig. Du gör assköna låtar och jag lyssnar regelbundet på flera av dem  :wub:

Nu ska jag strax lyda ditt råd och syssla med musik istället.

mvh


Utloggad Lee

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 368
    • Visa profil
Oj, förlåt!

Jag hade missat att vi hade lagt ner den här tråden! :huh: :huh:


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Om du uttalar dig om något, o andra sen säger samma sak som du säger, är du ansvarig för vad de säger då?

Sen behöver vi inte diskutera vad som bör eller inte bör gälla på ett annat forum än detta.
Det avgör de/ni där.
Jag vet inte om det är så många här som delar din syn att detta är ett problem här.

Jag är ansvarig för det jag själv säger och inte vad någon annan säger, det säger sig självt så att säga.

Anledningen till att jag blandade mig i diskussionen här var att en tråd skapades och mina åsikter debatterades. Som medlem på KR har jag rätt att försvara min åsikt.

Jag vet precis som du inte heller hur många som delar min åsikt, eller din åsikt för den delen, men det betyder inte att ingen gör det. Och anta att flertalet tycker som du, betyder det att din åsikt är "rätt", sett i etikens och lagens ögon då?

Bra.
Då kan vi konstaera att Claes inte är ansvarig för att andra mässar med i samma rekommendationer som han en gång ev startat?
Du får givetvis delta i diskussionen - inget snack om den saken. Ingen ber dig vara tyst, åtminstone inte jag. :)
Åsikten må inte kunna sägas vara 'rätt' i samma mening som mätbar fakta, men om en majoritet på ett visst ställe som drivs i demokratisk anda tycker en viss sak, så lär det ju vara den åsikten som oftast - inte alltid - får ligga som grund till beslut.
Det är aldrig fel att ta upp något man anser vara ett problem, snarare en rättighet, men att ta upp något tilldiskussion innebär inte per automatik att man kommer finna medhåll. Tvärtom får man vara beredd motsatta åsikter o även att belägga sina åsikter.
Jag hittar som sagt inga belägg för att Claes mörkar på nåt sätt, och jag har uppfattat att det var det som skulle vara problemet?
Nu har iofs inte du startat denna tråden o satt rubriken, men jag tycker det kan utläsas av ditt inklippta inlägg ovan oxå.
Jag skulle för övrigt se att alla i sina signaturer är tydliga med vem o vad man är.
Jag skulle nog kunna tycka att råd o rekommendationer av en 16-åring utan erfarenhet som bara kaxigt självklart upprepar vad han tror är korrekt eller ballt eller inne att säga är ett större problem i forum än det du lyft fram. Men det är min åsikt. :)


Utloggad funky monk

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 80
    • Visa profil
ok sista saken innan jag lägger av för stunden. Jag tycker inte att det hittills har framgått tydligt nog att man är en försäljare på studio forum. Nu ser man mkt tydligare vilka märken som säljs. Problemet går dock inte att lösa så lätt även om det är ett steg åt rätt håll.
Det blir extra komplicerat när man är en återförsäljare för många olika produkter. Om man är en representant för ett enda märke är det mkt lättare att väga in eventuell subjektivitet i folks åsikter.

jag kan dra en parallel som kanske inte är särskilld rättvis men ändå:

om jag jobbar på Gibson och rekommenderar mina produkter hela tiden så fort en frågar gitarrer, uppstår ganska snabbt en viss irritation. Om jag istället äger 4sound och hela tiden rekommenderar gitarrer som jag själv säljer och hänvisar till 4sound.se där man kan läsa om de olika produkterna och se och jämföra, kan man inte lika lätt sätta fingret på reklamföringen. chansen är rätt stor, när du väl bestämmer dig för produkten, att du klickar på "lägg till i korgen" knappen eftersom 4sound.se:s priser ändå inte är högre än konkurrentens.

Detta är en annan del av problematiken. får inte förväxlas med att jag inte vill att folk tjänar pengar när det ändå kostar lika mycket nån annnanstans.


Utloggad funky monk

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 80
    • Visa profil
En sak som gör att jag blev rejält irriterad på alla påhopp, är att den som startade kritiken gömmer sig bakom anonymitet, så att han inte personligen behöver backa upp sina egna åsikter, utan kan kräka ur sig vad som helst - medan jag aldrig har gjort någon hemlighet av att jag är återförsäljare, utan har följt formreglerna och även under diskussionen denna gång har fått bekräftat av Olsberg att jag inte har gjort något fel.

För tydlighetens skull: är du irriterad på mig? och isåfall för att jag är anonym? Om jag har varit orättvis i min beskrivning får du gärna antingen här eller via pm berätta det för mig så ska jag ta tillbaka det.
Men jag tror att du syftar på någon annan, men vill fråga för säkerhets skull.


Utloggad funky monk

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 80
    • Visa profil
Bra.
Då kan vi konstaera att Claes inte är ansvarig för att andra mässar med i samma rekommendationer som han en gång ev startat?

jag skulle aldrig drömma om att lägga det ansvaret på Claes


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
En sak som gör att jag blev rejält irriterad på alla påhopp, är att den som startade kritiken gömmer sig bakom anonymitet, så att han inte personligen behöver backa upp sina egna åsikter, utan kan kräka ur sig vad som helst - medan jag aldrig har gjort någon hemlighet av att jag är återförsäljare, utan har följt formreglerna och även under diskussionen denna gång har fått bekräftat av Olsberg att jag inte har gjort något fel.

För tydlighetens skull: är du irriterad på mig? och isåfall för att jag är anonym? Om jag har varit orättvis i min beskrivning får du gärna antingen här eller via pm berätta det för mig så ska jag ta tillbaka det.
Men jag tror att du syftar på någon annan, men vill fråga för säkerhets skull.

Du vet nog att jag syftar främst på Nattvaktaren, som var den som började så osnyggt med att gå in i en massa trådar och berätta att det inte går att lita på mig - men som du säger, så är det bra att bekräfta just detta. :)
Helt oväntat, så hörsammade faktiskt Nattvaktaren min önskan om att redigera sina ursprungligen väldigt aggressiva inlägg i trådarna, så han har i alla fall försökt avsluta det hela på ett hyggligt sätt.
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad funky monk

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 80
    • Visa profil
Schysst att höra! Jag skulle också vilja lägga det här bakom mig just nu eftersom nåt som började med frustration från min sida olyckligt ledde till en så kallad häxjakt.

mvh


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
För tydlighetens skull, så tycker jag egentligen att det är synd att det inte finns representanter för fler butiker och distributörer här - för i så fall hade diskussionerna inte behövt bli lika dryga. Problemet är väl att de inte kan lägga så mycket tid i forumen, eftersom de kanske inte drivs av samma önskan att hjälpa till förutsättningslöst - eller helt enkelt har för mycket att göra i sin dagliga verksamhet och vill lägga sin fritid på annat...
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad tsmalmbe

Jag håller med dig där Claes. Diskussionen kan ju bli mättad endast om tillräckligt många synvinklar representeras. Skulle det finnas fler återförsäljare här, skulle vi förse er med en virtuell bindel kring armen, så jag tror inte det skulle bli problem att skilja mellan "försäljarens åsikt" och "alla andras åsikt", ifall man tycker det är ett problem per se.

Som ett exempel: Jag tycker det skulle vara intressant, att efter att en massa proffs och andra rekommenderar produkt X, så kommer försäljarskaran fram och berättar att de har sett 20% av produkt X bland garantireturer. Det är ju också en poäng.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Burnin Sven

  • Gäst
Det som slår mig mest här det är varför vi i hela fridens namn ska behöva tolerera den där typen av mer eller mindre väl maskerade påhopp från folk som gömmer sig bakom anonyma nick som nattis gör. Det spelar ingen roll vem som drabbas nu var det Claes en annan gång är det nån annan av oss, jag har fått min beskärda del av hans drypande ironiska kommentarer som syftade till att så vitt kunde förstå var en gammal kärring som helst läste ICA kuriren. Jag tror man ska ha helt klart för sig att det gömmer sig en frustration bakom ett sånt beteénde, jag kan inte se nån annan orsak till det. Kort sagt en del verkar njuta av att göra andra mindre eller sätta nån i dålig dager på nåt sätt. Jag tror inte man kan förmå dessa peronligheter att ta reson genom att försöka föra en sakligt diskussion. Det kan hjälpa för stunden men det kommer alltid att klia i fingrarna på dom och förr eller senare så är det kört igen och nån nybörjare eller nån som inte handskas med språket så bra eller nån vars musik låter "illa" får en släng av sleven. Dom här personligheterna antingen upplever sig komma med saklig kritik eller försöker maskera sina påhopp för att få det att se ut så. När man märker att det nappar (för det är i botten bara uppmärksamheten man är ute efter och till viss del att drämma till nån för att få utlopp för sin frustration) så kan det lägga iväg åt olika håll beroende på hur det hela utvecklar sig. Ibland så kan det se ut som om personer med det här beteéndet faktiskt tar sitt förnuft till fånga och börjar bli mer saklig i sin kritik men det är nog bara ett försök att få bli kvar i fokus en liten stund till så att inte tråden dör ut.
När sen personer bakom vissa Nicks också får ett rykte om att bete sig på ett vist sätt då är det nog befogat att ana ugglor i mossen. Jag tror inte det är lönt att försöka resonera sakligt med den här typen av personligheter man får ignorera dom eller försätta dom ur "spelbart skick" genom att använda deras egna metoder.
Göran


Utloggad Danne

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
    • dumbdan.com
jag har fått min beskärda del av hans drypande ironiska kommentarer som syftade till att så vitt kunde förstå var en gammal kärring som helst läste ICA kuriren.
:lol: Det lät faktiskt lite kul.

För övrigt borde alla ta det lite lugnt. Och Claes, jag återkommer om SM Pro Audio MP2. ;)


Utloggad Mikke

  • Anti RIAA
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 669
  • Mac e kul!
    • Visa profil
    • Midnight music
Jag tyckte Glaskattens reflektion var lite småkul ( angående alla länkar i signaturen hos återförsäljare på Studioforum ). Han reagerade på att de fick göra så mycket reklam så där fritt hehehe  B)  / Mikke


Burnin Sven

  • Gäst
jag har fått min beskärda del av hans drypande ironiska kommentarer som syftade till att så vitt kunde förstå var en gammal kärring som helst läste ICA kuriren.
:lol: Det lät faktiskt lite kul.

För övrigt borde alla ta det lite lugnt. Och Claes, jag återkommer om SM Pro Audio MP2. ;)

Han fick ett ganska kul svar på tal oxå hehe det blev tyst pån kort sagt.


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Det som slår mig mest här det är varför vi i hela fridens namn ska behöva tolerera den där typen av mer eller mindre väl maskerade påhopp från folk som gömmer sig bakom anonyma nick som nattis gör.
Nu huserar han ju inte här (tror jag, om inte under annat namn) även om det förekommer här ibland oxå.
Men förvånansvärt många tycker ju sådant är en frisk fläkt faktiskt.
Funky monk gjorde inga påhopp här iaf tycker jag.

Jag tror helt enkelt du får ställa frågan om nattis till moderatorerna på aktuellt forum istället. :)


Burnin Sven

  • Gäst
Nej här har jag inga påhopp sett gudskelov här verkar det som att folk till och med kan råka lite i luven på varandra och ändå hålla det civiliserat. Det är nog inte lönt att prata med moderatorerna där borta man verkar vara lite för förstående och mån om att ha folket kvar. Det är nog inte heller lätt att genomskåda det här och då väljer man nog att se det som att det inte ligger till som jag hävdar att det gör.
Göran


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Världens fånigaste debatt om man frågar mig, alltså den på Studios forum. Det är självklart att man skall vara skeptisk mot säljare eller företag som verkligen försöker manipulera med hjälp av smygreklam, men hur jag än vänder och vrider på saken så kan jag inte se Claes med sin verksamhet som ett profithungrigt svin som försöker övertyga oss om hans varor är de som man skall köpa. Ja, möjligheten finns ju att han sitter med sin lilla firma och hoppas på att det skall bli så men jag tror inte det. I så fall är han väldigt envis... och ger goda råd som inte direkt stämmer överens med den bilden heller för den delen. Han kan försöka försvara sin argumentation bäst han vill, hans liknelser och argument är för mig värda lika mycket som kattskit. Han verkar vara en sådan som inte kan ha fel. Det är som i en diskussion om priset för PowerMac -där jag hävdade att man kan få lika mycket datorkraft för 1/3 av priset- slutade det med att efter att jag till o med gjorde en bevisföring så dög det inte. För det var inte märkesprylar i min konfiguration. Och så fick jag inte support heller, så det så. Det går inte att argumentera med en sådan person eftersom han vänder på sina egna "argument" efterhand som motargumenten radas upp. Han är ett typiskt forumtroll och en representant för den typen av Internetanvändare som har god nytta av nätets anonymitet. (Jag är inte 100 på om det var nattvaktaren eller glaskatten, men de är samma typ av forumpersonlighet :)).

Och vad det gäller Fonky så svarade han aldrig på varför han inte returnerat de dyra hörlurarna som han var missnöjd med. Claes frågade ju faktiskt men jag såg aldrig något svar på det. Och därmed är hans klagomål nollställda på något sätt. Om han inte var nöjd med dem så tycker jag att det är förbaskat underligt att han inte skickade tillbaks dem istället för att långt senare komma o gnälla om det i en absurd debatt på ett forum.


Utloggad funky monk

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 80
    • Visa profil
Och vad det gäller Fonky så svarade han aldrig på varför han inte returnerat de dyra hörlurarna som han var missnöjd med. Claes frågade ju faktiskt men jag såg aldrig något svar på det. Och därmed är hans klagomål nollställda på något sätt. Om han inte var nöjd med dem så tycker jag att det är förbaskat underligt att han inte skickade tillbaks dem istället för att långt senare komma o gnälla om det i en absurd debatt på ett forum.

Anledningen till att jag inte svarade är det att det inte har något med diskussionen att göra. Jag ser det som ett fult trick att smutskasta och dumförklara mig. Även om det inte var tänkt som det från Claes sida så är det tyvärr precis vad det är. Jag tänker inte argumentera mot sådant.

mvh


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Och vad det gäller Fonky så svarade han aldrig på varför han inte returnerat de dyra hörlurarna som han var missnöjd med. Claes frågade ju faktiskt men jag såg aldrig något svar på det. Och därmed är hans klagomål nollställda på något sätt. Om han inte var nöjd med dem så tycker jag att det är förbaskat underligt att han inte skickade tillbaks dem istället för att långt senare komma o gnälla om det i en absurd debatt på ett forum.

Anledningen till att jag inte svarade är det att det inte har något med diskussionen att göra. Jag ser det som ett fult trick att smutskasta och dumförklara mig. Även om det inte var tänkt som det från Claes sida så är det tyvärr precis vad det är. Jag tänker inte argumentera mot sådant.

mvh

Det var menat som en ärlig fråga och inget annat, eftersom jag tyckte att det var väldigt märkligt att klaga på en produkt du har köpt, men inte returnerat när den inte uppfyllde dina krav eller förväntningar...
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Och vad det gäller Fonky så svarade han aldrig på varför han inte returnerat de dyra hörlurarna som han var missnöjd med. Claes frågade ju faktiskt men jag såg aldrig något svar på det. Och därmed är hans klagomål nollställda på något sätt. Om han inte var nöjd med dem så tycker jag att det är förbaskat underligt att han inte skickade tillbaks dem istället för att långt senare komma o gnälla om det i en absurd debatt på ett forum.

Anledningen till att jag inte svarade är det att det inte har något med diskussionen att göra. Jag ser det som ett fult trick att smutskasta och dumförklara mig. Även om det inte var tänkt som det från Claes sida så är det tyvärr precis vad det är. Jag tänker inte argumentera mot sådant.

mvh

Well, jag menar inte att dissa dig men om du tycker det är ett fult knep så måste jag utbrista spontant att komma och gnälla efter det att man haft chans att byta är lika illa. Om inte hela trådjäveln där borta var en smutskastning mot Claes, så vet jag inte vad som är det.  :angry: