Kontrollrummet

mahan - RUMOURS flyttad till färdiga

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjohej!
Har nu flyttat denna "underliga" låt till färdiga avdelningen . Stort tack till alla som deltagit i utvecklingsprosessen. Vi träffas på färdiga sidan! :)
 
LÅTNAMN:             RUMOURS
ARTIST/GRUPP:      mahan
GENRE:                 pOPrOCK
LÅTLÄNGD:            4:16
KOMPOSITÖR:        mahan
EV. MEDVERKANDE: husflugan i Obbnäs
INSPELNINGSÅR:     2007
FORMAT:               mp3

HÄR HITTAR DU DEN FÄRDIGA
« Senast ändrad: 06.11.2007, 01:25:24 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
alltid trevlig o ha dig tillbaka...
man känner igen det bitvis sitter det fint men imellanät så glappar det lite i samspelet..
intressant trumspel ...programerat..gillar baraket i slutet. saknar lite mer drivande bas lir som inte fäljer guran så mycket .
men jag anar sköna riff o solot var inte fel alls..vore trvlig om trumorna hängde med på synkoperna i slutet lite mer.
kan bli hur nice som helst lite mer samspel o skit så ...

tony
 
att leva är att dö


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
alltid trevlig o ha dig tillbaka...
man känner igen det bitvis sitter det fint men imellanät så glappar det lite i samspelet..
intressant trumspel ...programerat..gillar baraket i slutet. saknar lite mer drivande bas lir som inte fäljer guran så mycket .
men jag anar sköna riff o solot var inte fel alls..vore trvlig om trumorna hängde med på synkoperna i slutet lite mer.
kan bli hur nice som helst lite mer samspel o skit så ...

tony
 


Danke Tony!
Ska kolla tajtheten på rasket, försökte gå genväg med trummorna men näpp, blev genast tagen där! :rolleyes: :D
Basisten ska få sig en uppsträckning åxå, genvägar...

Tackar för god feed Tony! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
michael mann and the earth band!

Låter snyggt, nästan som hele rasket är samplat och kört från någon dyr plugg. lite mer skitigt sound, och det där med trummorna som tony tog upp.


annars låter det verkligen skitbra lirat!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
michael mann and the earth band!

Låter snyggt, nästan som hele rasket är samplat och kört från någon dyr plugg. lite mer skitigt sound, och det där med trummorna som tony tog upp.


annars låter det verkligen skitbra lirat!

Takk o bokk EMU!
Jasså samplat rask, he he.  :D Har inte råd med dyra pluggar så får göra så gott det går utan.
Hmmm, Mickael Mann, måste ju erkänna sin ovetskap o slå in namnet i Google, låter nog bekannt men... :huh:

BTW, vilket sound är det som borde skitas ner mera, gurorna eller trummorna eller menar du kanske hela "rasket" ?

Tackar för kommentzen :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Johan.
Kul att du fått ordning på musik maskinen igen.
Jag tycker detta låter bra,grymt sound på drums och snyggt "lir".Tony har en poäng på bas liret,annars tipp topp!
Sång på detta och det blir riktigt nice,så jag lutar mig tillbaka och inväntar sången.

Mvh
Micael


DåligtGehör

  • Gäst
Åkej då sågar jag - jag är verkligen på såghumör.

Trälig bas.

Tråkigt parti mellan ca: 0.50 - 1:08. Fast partit som var innan var desto skönare!

Trummorna gillar jag även om inte allt sitter. Trummisen är på god väg. Får han/hon träna lite till så kommer det att låta bra.

Blir rätt mätt på rock-gitarrer i parti-och-minut. Men jag antar att du kommer att arra upp det lite.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
TAckar HM o DG!
All kritik sugs in o dag ska lilla studion testas med sång första gången. Trälig basso eller var det trävlig, ska i varje fall kollas upp ;)
TRummorna har ja reda lite jobbat med, undrar om jag borde göra dom mera straight, nu är dom lite åt funkhållet.....

tackar för feeden grabbar!


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Fast här e väldigt trång på KR just nu så bumbar jag upp en ny version med lite lössläppt sång



h.  johan
« Senast ändrad: 06.11.2007, 01:48:57 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
schysst med så många vändor....bra körer...sången behöver lite mer attityd i första versen....men är över lag bra...som sagt roligt med många olika riff....tycker nämda parti .50-1:08 funkar alldeles utmärkt....kan vara trummorna som inte hänger med hela vägen.....overall riktigt bra....lyssnar alldeles för lite på den här sortens genre och varför vet jag inte då jag tycker det är bra.....bra jobbat

Allt gott /  karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenixen.
Ja det låter som om du hade kul när du satte sången.. :D Musik skall ju vara roligt så det är ju kul.
Sången låter riktigt bra där du tar i.Jag hade velat ha mer av den varan..Men som låt så funkar det helt klart.Det blir ju lite kontraster mellan de olika sångpartierna,inte så slät struket med andra ord.

Kör på detta Johan,jag tycker det funkar bra.På acke partiet sliter det lite i stämmorna och på rock delen efteråt på några ställen,petitesser.

Mvh
Micael


Utloggad tsmalmbe

Bra sound, underlig låt :) Rösten är väldigt hård. Trummorna kunde ha mera rumsljud, OH?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tackar alla för snygg feedback!
JA sången är faktiskt gjord så att jag klämde på RECORD knappen o så och så jammade jag på nånting bara för att testa hur låten skulle låta med sång, en gång inbandning på gehör o så klämde jag till med några otajta stämmor, för det finns inte nån riktig text till låten ännu. Låter kanske konstigt detta men så gick det till. Så bara jag får nån text nerskriven o en melodi som jag kan komma ihåg på nytt så tror jag att det kan bli intressant låt. Kompet är ju igen lite prövomål på nya riff o sound. Och trummorna har jag jobbat som tusan med, alltid haltar det på nåt ställe.... Men efter denna positiva kritik ska nog detta fås till ett slutresultat på "färdiga" sidan så småningom!

Tsmalmbe:
Jou, underlig låt detta, kan väl hålla med om det, tycker om att lite experimentera med just, hmmm underligheter. Sången kommer att nå nya höjder  som sagt, bara jag finner rätta melodin o text som håller, ska be Spacetrucker om stöd!


Micael:
Bör medges att fast jag sitter allena o skruvar på mina låtar så känns det faktiskt kul, sitter ju lixåm o funderar att vad må KR gänget säga om detta nu då.. :D
Och sen när musiserandet inte längre känns kul så lägger jag helt enkelt av. Jou, sången kommer att bätras på. lovar. Kul att du tycker principen i låten funkar, finslpningen fortsätter, stämmorna skall stämmas o kören ska köras :)

Karl:
Verkligt kul att du gillar, har ju verkligen försökt att få kontraster här, kanske lite för mycket åxå, o trummorna ska jag ge en regel omgång ännu, försökte ställa riffen efter trummorna men nu kommer jag att göra tvärtom, trummorna enligt riffen.

TAcker för eran lyssning o kommentarer, ha en trevlig weekend! :)


h.  johan
« Senast ändrad: 02.11.2007, 23:26:18 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
OCH BUMPFADDERALLANLEI!

Ny version nu med mellodi o riktig text, tajtat till lite här o där, så såga på om nån ännu orkar, kanske den snart kan åka till färdiga :D

h.... johan
« Senast ändrad: 06.11.2007, 01:25:50 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jahapp ny verre..

Då åker vi då.Stämmorna som jag klagade på tidigare sitter snor tajt nu, 2.00 in i låten so far..

Nä du Johan,jag hittar inget som sticker ut eller sabbar tryck,lir eller gung - allt låter kalas.Shit,detta måste vara din bästa mix! Grymma trummor både sound och lir mässigt.Allt sitter som en smäck - så den Norrbottniska juryn lyfter på hatten för ett mycket gedigert musikaliskt arbete.

Helt klart så skall denna upp på färdiga,det kan inte bli bättre än så här! GRYMT!

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Jahapp ny verre..

Då åker vi då.Stämmorna som jag klagade på tidigare sitter snor tajt nu, 2.00 in i låten so far..

Nä du Johan,jag hittar inget som sticker ut eller sabbar tryck,lir eller gung - allt låter kalas.Shit,detta måste vara din bästa mix! Grymma trummor både sound och lir mässigt.Allt sitter som en smäck - så den Norrbottniska juryn lyfter på hatten för ett mycket gedigert musikaliskt arbete.

Helt klart så skall denna upp på färdiga,det kan inte bli bättre än så här! GRYMT!

Mvh
Micael


Sydfinlädsk artist tackar Norrbottniska juryn för dessa lovord. Om det kommer ännu två som tycker att låten skall flyttas till färdiga, så då kör jag med det! DÅ är väl demokratin upplyft o nersläppt! :D

Och värmer att du faktiskt gillar detta som nån sa var lite underliga stycke, stämmer ju det åxå, allt ska pröves på. Blir avvaktande om nån ännu skulle orka hålla med om  att få den flyttad.

VArmt takk för avnjutning o kommentering :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad max

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 347
    • Visa profil
Det här var riktigt bra! Är ju inte så haj på mixning själv men i mina öron låter allt bra.
Och framförallt så är det en bra låt :)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Det här var riktigt bra! Är ju inte så haj på mixning själv men i mina öron låter allt bra.
Och framförallt så är det en bra låt :)

Bugar o bokkar extra djupt för din kommentar. Jättekul att du gillar både låten och mixet! :)

Tack Max din lyssning o kommentar!



h.    johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
detta var råskönt..tycker du har lite stone teple pilots färg på din röst
gillar gitarr sticket..det är sådana typer av riff som sätter sig
om jag skulle klaga på något så är det väl att den var lite lång
men det gör inte mig något..men det vart helt klart ett lyft med det akustiska
sticket

well skön låt johan..me like!! :)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tight amerikansk rock-sound med fyndiga ackordvändningar. Gillar det kraftfulla uttrycket och refrängen som rullar över till akustiskt gitarrkomp(!). Tungt sound och säkert hantverk. Låter färdigt i mina öron också.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
detta var råskönt..tycker du har lite stone teple pilots färg på din röst
gillar gitarr sticket..det är sådana typer av riff som sätter sig
om jag skulle klaga på något så är det väl att den var lite lång
men det gör inte mig något..men det vart helt klart ett lyft med det akustiska
sticket

well skön låt johan..me like!! :)


Stort tack för den Larsson!
Skön feedback, fast jag inte känner stone teple pilots, men om du säger att det e bra, så instämmerjag helt! :D
Kul att du gillar gurliret, jobbat en hel del med dom, akusten blev ju inte så tajt men tyckerden ger en rätt slapp och kontraststämning till soppan!

Tackar för lyssning o feeden Larsson! :)

Nu kan jag att slänga upp denna på färdiga, eller.....

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tight amerikansk rock-sound med fyndiga ackordvändningar. Gillar det kraftfulla uttrycket och refrängen som rullar över till akustiskt gitarrkomp(!). Tungt sound och säkert hantverk. Låter färdigt i mina öron också.

Yess, oj vad man blir glad över sånhär feedback EQ!
Mahan goes America  :P
Kul att alla detaljer uppskattas, starkt motiverad att fortsätta med nya upptåg nu!

Tackar EQ för snygg feed!

h.  johan

(Skall bli skönt att gå o slänga sig i slafen nu)

HÄR HITTAR DU DEN FÄRDIGA
« Senast ändrad: 06.11.2007, 01:52:18 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............