Ja, jag har skapa samma tråd på Studios forum och på Line 6:s men man vet aldrig - det finns kanske någon som bara läser KR som har en bättre hint. Vi tar det helt kort:
Så fort jag kopplar samman Poden med gitarren och med datorn för inspelning så får jag brum. Tag bort en av dessa komponenter och det brummar inte. Brummet låter så här:
http://www.flips.se/music/bzzzz.mp3Så idag har jag köpt en 15-meters jordad förlängningssladd och dragit från köket, som är enda rummet med jordade uttag i lägenheten. Det blev genast bättre men det är ju inte en permanent lösning, åtminstone inte om man får tro min fru.

Nu upptäckte jag att om jag närmar mig datorn med gitarren så kommer ett ganska högfrekvent ljud. Men det kan man ju avråda genom att inte stå i omedelbar närhet av datorn när man lirar. Men var kommer alla dessa problem ifrån nu? Är det kass elektricitet i huset? Varför får jag störningar bara om Pod/Gitarr/Dator är sammankopplade? Pod/Dator som ljudkort går fint. Pod/Gitarr går fint. Pod/Gitarr/Dator låter för jävligt om jag inte kör med den jordade förlängningssladden. Alla kommentarer välkomnas.