Forum > Demolåtar

Fuzzbub - Money Don't Lie (Flash & the Pan-cover)

<< < (2/3) > >>

Marsall:
Har bara möjlighet till mobillyss men tycker att trummorna rockar fint nu..virveln passar finemang.. B)

Asti:
Det låter fint, men sången blev kanske lite låg nu i partiet ca 1:30 - 2:00! Speciellt precis före 2 minuter.
Vad använder du för gitarreffekter? Programvara eller hårdvara typ Kemper?
Skönt gitarrsound du får till här!
/Asti

Fuzzbub:

--- Citat från: Asti skrivet 03.12.2018, 19:36:48 ---Det låter fint, men sången blev kanske lite låg nu i partiet ca 1:30 - 2:00! Speciellt precis före 2 minuter.
Vad använder du för gitarreffekter? Programvara eller hårdvara typ Kemper?
Skönt gitarrsound du får till här!
/Asti

--- Slut citat ---

Det har du rätt i Asti! Tack!  Måste ha vart längre ifrån micken på den versen eller nåt.  Ordnar nu.

Kemper?  - Över min döda kropp!  ;)   Nej allt via lineout från Blackstar HT1-R. Det är bara tele och wilshire som kompar samt samma tele och wilshire som tar hand om själva "slingan" där wilshire spelar en oktav lägre än telen.  Tror att jag slängde på lite fuzz-krydda på wilshire där.  Solot är hals/äggläge på telen.  Sen har jag skurit i låga bas och höga registret som vanligt samt lite komp och reverb i daw:n.    /Fuzz

MaxB:
Tycker det låter skit läckert! Du har fångat en stämning och stil bra. Trummorna gillar jag här (ni är på en arena större än den lilla klubben)

Fuzzbub:

--- Citat från: MaxB skrivet 11.12.2018, 11:28:58 ---Tycker det låter skit läckert! Du har fångat en stämning och stil bra. Trummorna gillar jag här (ni är på en arena större än den lilla klubben)

--- Slut citat ---

Tack Max.  Tycker också att trummorna låter stort och det råkade passa bra.  :)  /Fuzz

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion