Forum > Demolåtar

Fuzzbub - Money Don't Lie (Flash & the Pan-cover)

(1/3) > >>

Fuzzbub:
Ja, nu har jag befunnit mig i tonåren igen ett bra tag och det mynnade ut i ännu en cover.   Den äldsta av Young-bröderna (dom yngre bildade en orkester som heter AcDc) hade detta förnämliga band som jag också fastnade för.  Han producerade förresten de första plattorna som brorsorna släppte.  Där slutar väl likheterna dock. 
Till saken hör också att jag skaffat mig EZ Drummer med en jäkla massa extra packs.  Har inte förkovrat mig så mycket i det än men det verkar vara bra!   Trummisen kanske är lite väl vild och högljudd eventuellt. 
Som vanligt tages all kritik emot tacksamt. 

https://www.dropbox.com/s/dq7kr8rrpvognqy/Fuzzbub%20-%20MoneyDontLie.mp3?dl=1

/Fuzz

Marsall:
Låter bra..o jag lyssnar i mobilen med lurar nu (gott tecken) strax innan sherlock holmes börjar på burken..trummisen är inte för mycket tycker jag ..kanske lite plockigt trumljud du valt..fast det skall ju inte va nåt heavy fett ljud heller till detta hives doftande sound...bra lirat o sjunget  B)

Asti:
Härligt sound och fint tryck du fått till här!
Låter lite Byrds/Rickenbacker om gitarrljudet.
Bra attityd i sången och bra mix. Möjligen kunde sången
ner ett litet, litet snäpp, men jag är osäker där...
Tror inte jag hört denna med Flash and the Pan.
Riktigt bra!
/Asti

Fuzzbub:

--- Citat från: Marsall skrivet 01.12.2018, 23:07:35 ---Låter bra..o jag lyssnar i mobilen med lurar nu (gott tecken) strax innan sherlock holmes börjar på burken..trummisen är inte för mycket tycker jag ..kanske lite plockigt trumljud du valt..fast det skall ju inte va nåt heavy fett ljud heller till detta hives doftande sound...bra lirat o sjunget  B)

--- Slut citat ---
Tack för lyssning!   Ja trumljudet har jag testat en uppsjö olika och kan liksom inte riktigt bestämma mig.  Kan komma att ändras.  :)      /Fuzz

--- Citat från: Asti skrivet 02.12.2018, 13:15:42 ---Härligt sound och fint tryck du fått till här!
Låter lite Byrds/Rickenbacker om gitarrljudet.
Bra attityd i sången och bra mix. Möjligen kunde sången
ner ett litet, litet snäpp, men jag är osäker där...
Tror inte jag hört denna med Flash and the Pan.
Riktigt bra!
/Asti

--- Slut citat ---

Tack så mycket Asti!  Det är ju bra att det låter Rickenbacker/Byrds om det hela tycker jag.  Skulle gärna ha en Rickenbacker förresten men då får man ju punga ut med lite väl mycket...   Det är mest tele på denna och lite wilshire.
Ja sången har jag inga som helst problem med att dra ner på, jag har gått på gammal kritik att jag ofta har den för låg. Testar att dra ner. 
Den här låten är från plattan "Nights in France# från -87 så rätt sen m.a.o.  Finns flera bra låtar där dock.    /Fuzz

Fuzzbub:
Har ändrat, efter matnyttiga kommentarer.  :)      /Fuzz

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion