Hej KAMRATER (av de som fortfarande är kvar sedan jag lämnade er i mitten av 1870.
Först - nu är jag, för första gången, sedan 2010 riktigt sugen på att göra musik igen, och vad är då bättre att hitta goda råd och hjälp än här på KR?
Därefeter - varför lämnade jag? Först och främst; jag tröttnade.. På musik, på alkohol (vilket tyvärr hela tiden var min ledsagare under den kreativa tiden) och...
Avslutningsvis: jag förstod inte.... Jag fattade aldrig "lingon" här på forumet, då jag inte är musikteoretiskt lagd.. Jag vet inte vad ett "D" eller ett "F#" är.. Jag lyssnar på tonerna, men har inte en aning om vad strängarna- eller ackorden (om jag nu ens använder några etablerade ackord) heter och därför blev det "grekiska" för mig...
- Gör såhär, skrev någon vänlig människa: byt ut ett A#-flensost (typ) mot ett E- effektljuddämpare (så kunde de mycket väl skrivit) och jag bara kände mig dum... Jag fattade aldrig det där.. Jag ville liksom bara göra musik...
Men nu - såhär på ålderns höst, så ska jag försökabli mer aktiv. Skapa lite nya låtar OCH lära mig åtminstone vad strängarna heter... Jag vet att där finns två E och sen ska det också finnas ett A någonstans..
Men skit i det nu, och jag citerar, avslutningsvis, en mycket klok man som sa: "inget är så hämmande för kreativitet som kunskap"
Rock on!