Kontrollrummet

Everyday Solution - Sunshines

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad everydaysolution

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
LÅTNAMN:
SUNSHINES
ARTIST/GRUPP:
EVERYDAY SOLUTION
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD:5.37
KOMPOSITÖR:Everyday Solution
PRODUCENT:Everyday solution
EV. MEDVERKANDE:Oscar Solmell-(Vocals/Piano) Ashkan Azadi-(Guitar) Eric Hagdahl-(Guitar) Erik Bate Holmberg-(Bass/Piano) Johan Vegfors-(Drums)
INSPELNINGSÅR:2007
FORMAT: mp3
« Senast ändrad: 06.03.2007, 15:26:56 by tsmalmbe »


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Känslor... :D :D
Inledningen fick mig att känna sommar och hav.. :D sen plötsligt lyssnar jag på en gatumusiker i Paris i nån sek....för att snabbt  hamna i nåt brittiskt sammanhang..fick massor av vibbar av låten...riktigt skön låt!

Sångaren har ett fint uttryck plus ett mycket bra register!..och musiken är kanonfin!


Utloggad everydaysolution

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
Tack ska du ha!
Kul att du gillar den... :D:D


Känslor... :D :D
Inledningen fick mig att känna sommar och hav.. :D sen plötsligt lyssnar jag på en gatumusiker i Paris i nån sek....för att snabbt  hamna i nåt brittiskt sammanhang..fick massor av vibbar av låten...riktigt skön låt!

Sångaren har ett fint uttryck plus ett mycket bra register!..och musiken är kanonfin!


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Vacker sång!! Vacker låt, filmisk....vid vatten...i en stad.....sen lyfter vi ut över takåsarna....Jag gillar det här! Låten är bra och sången har nånting som är svårt att ta på ...något eget!! :) :) :)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ja, verkligen fint. Snygga harmonier, sången och arr. Rösten påminner om nån men jag minns inte riktigt
Jim Morrison kanske, skit samma bra är det iaf.



edit: Ha! Tyckte väl jag hade hört er Linköpingskillar! Jag glömmer aldrig ett sound  ^_^ Närå, men The Church (Australien)
var det nog jag for efter men ver inte om jag tycker det i den här speciella låten iaf.
« Senast ändrad: 06.03.2007, 03:29:39 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad everydaysolution

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
Vacker sång!! Vacker låt, filmisk....vid vatten...i en stad.....sen lyfter vi ut över takåsarna....Jag gillar det här! Låten är bra och sången har nånting som är svårt att ta på ...något eget!! :) :) :)

Tack så mkt!  :):)


Utloggad everydaysolution

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
Ja, verkligen fint. Snygga harmonier, sången och arr. Rösten påminner om nån men jag minns inte riktigt
Jim Morrison kanske, skit samma bra är det iaf.



edit: Ha! Tyckte väl jag hade hört er Linköpingskillar! Jag glömmer aldrig ett sound  ^_^ Närå, men The Church (Australien)
var det nog jag for efter men ver inte om jag tycker det i den här speciella låten iaf.

Tack för recensionen!! :D:D
Antar att det var gitaristen Eric som spelade låtarna?? Han är nämligen i Australien just nu :D


Utloggad tsmalmbe

Mmm.. Mjukt och bra. Gillar låten, dess laid-back stämning. Pianots vattenkluckande är verkligen intressant mixat. och trumsoundet, väldigt bra stämning på det. Trots att det är "vilt" spelat, så skramlar det inte, och förstör icke stämningen.
« Senast ändrad: 15.03.2007, 14:44:11 by tsmalmbe »
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad everydaysolution

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
Mmm.. Mjukt och bra. Gillar låten, dess laid-back stämning. Pianots vattenkluckande är verkligen intressant mixat. och trumsoundet, väldigt bra stämning på det. Trots att det är "vilt" spelat, så skramlar det inte, och förstör icke stämningen.


Tack för recensionen. Kul att du gillar låten :)