Kontrollrummet

Independence Free 2.0

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil


http://www.yellowtools.com


Från MI7 Newsdesk

Independence Free 2.0 comes with all the powerful features of the Independence Sampler version 2.0 - only the import of audio files is not supported. The intuitive user interface, the powerful file management, an ultra fast streaming integration, the Auto-RAM-Cleaner, the unique browser page with information batch tool and drag'n'drop support and Multi-Core support give you an unmatched performance and allow you to load an unlimited number of instruments in seconds.

Independence Free 2.0 comes with a 2 GB sound library of thoroughly selected premium instruments from the Independence 2.0 Core Library including Acoustic & Electronic Drum Kits, Acoustic & Electric Basses, Acoustic & Electric Guitars, Electric Pianos, Synthesizers, Ethno & Tonal Percussion, World Percussion, Pipe Organ, Arpeggiator, Groove Instruments, Arranger and Step Sequencer patches.

• Full version - no demo or tryout
• No time or save restrictions
• Commercial use is allowed
• Supports Mac OS X (UB), Windows XP and Vista


 

 
 







 


Utloggad tsmalmbe

Det är sannerligen märkvärdiga tider, som vi nu leva i!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
 :huh:

 :mellow:

 :wacko:

vad är haken...?
Den kör bara deras sample-format eller?
« Senast ändrad: 23.10.2007, 15:38:26 by MrPhil »


Utloggad tsmalmbe

En hake är att man inte kan använda andra än inbyggda ljud. Alltså är detta inte en sampler, utan ett instrument.

En annan är att det tar ett år att ladda ner därifrån

Ikväll kan jag berätta om andra hakar.

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil

Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
En hake är att man inte kan använda andra än inbyggda ljud. Alltså är detta inte en sampler, utan ett instrument.

En annan är att det tar ett år att ladda ner därifrån

Ikväll kan jag berätta om andra hakar.


OK :)
Trodde de hade skjutit av sig själva bägge fötterna o sänkt alla sina broar i eld.
Ladar oxå ner o kollar. Kan ju funka utmärkt som skissblock hemma om inte annat :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Trodde de hade skjutit av sig själva bägge fötterna o sänkt alla sina broar i eld.
:lol: :lol: Jag skall också testa....
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Så här kan det låta:

Independence test

Helt ok akustiska trummor. Och elbasarna var också bra med lite roliga biljud som en riktig basist gör.
En del skoj percussion också.

Mindre bra var att vissa ljud kraschade min dator. Vissa gitarriff-sound tex.

Gratis är gott.
« Senast ändrad: 23.10.2007, 20:18:59 by Wernborg »