Kontrollrummet

Fan.. Hjälp..

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bajenuffe

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 21
  • Legalizers Sound System
    • Visa profil
Jag vet inte vad jag har kommit åt, men mina Wav filer ser ut som om de blivit "negativ" Kurvan visas som vit istället för svart.. Detta är väl inget problem.. Det som dock är ett värre problem är att jag kan inte se noterna i MIDIpartsen utan att öppna själva partsen.. Vad är det för weird feature jag kommit åt??

Tacksam för snabb hjälp.

/Uffe


Utloggad bajenuffe

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 21
  • Legalizers Sound System
    • Visa profil
Är det INGEn som har några ideer vad som har hänt? Skit iWav-fils problemet... Det enda med den är att ljudkurvan ser ut som den är överstyr fast den inte är det på alla wav-spår. Ser schysst ut när man öppnar wav-parten.. Det som är jobbigt och som jag vill ha råd med hur jag får till baka är möjligheten att se noterna i MIDI partsen utan att bevöva dubbelklicka på dem. Nu ser de ut som om de är helt tomma vilket de inte är.

Allt var "normalt" tills jag av en olyckshändelse lyckades komma åt någon inställning (läs lepra klick!)

/Uffe


Utloggad DrHans

  • DrHans studio
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 143
    • Visa profil
    • DrHans Studio
Kommer inte ihåg vilken knapp det är i huvudet.
Skall kolla åt dig Uffe nästa gång jag är i studion.
DrHans Studio - Inspelningsstudio i Stockholm
Inspelning - Mixning - Re-amping
http://drhansstudio.com
Facebook: http://facebook.com/DrHansStudio


Utloggad bajenuffe

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 21
  • Legalizers Sound System
    • Visa profil
Dr Hans... You're the Maaaaan!

Hypertack!

/Uffe


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Banal lösning kanske..Uppe till höger så har du en spak/drag regel där du ändrar storleken på visningen av inspelade Wave filer(inte storleken på spåren,den regeln ligger nere till höger) och det påverkar oxå om midifilernas noter syns eller inte när du har "front"pagen uppe..Hoppas det löste problemet.

Mvh
Micael


Utloggad bajenuffe

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 21
  • Legalizers Sound System
    • Visa profil
Mike...

Jätte tack! Det var precis det som var felet.. Otroligt att man missat den funktionen... I vilket läge kan man tänkas använda den funktionen?


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Mike...

Jätte tack! Det var precis det som var felet.. Otroligt att man missat den funktionen... I vilket läge kan man tänkas använda den funktionen?

För egen del så brukar jag dra upp kurvorna lite för att lättare kunna se var i låten jag är på svagare inspelat material,exempelvis vid snabb spolning.Så själva funktionen är mera visuell,än av teknisk karaktär.

Mvh
Micael


Utloggad Osse

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 520
    • Visa profil
Jag har fått samma grej, mina wave spår har blivit vita! tror det blev så helt plöttsligt när jag startade upp cubase en gång :wacko: någon som har en aning?


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Jag har fått samma grej, mina wave spår har blivit vita! tror det blev så helt plöttsligt när jag startade upp cubase en gång :wacko: någon som har en aning?

Kolla mitt svar ovanför din fråga..Kan ju vara det som spökar,eller så har du fått virus i analoga delen - och mot det finns det tyvärr - ingen bot.Skyll dig själv när du håller på med wave filer och annat analogt trassel..skämta ba.. :lol:

Kolla längst upp till höger,det sitter en drag regel där som löser problemet,tror jag..

Mvh
Micael


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Eller läs igenom tråden om "Midi eller riktiga instrument"...  ;-)

Skall inte påstå att jag är expert, men det finns väl möjlighet att spar ett utseende? Dels finns ju template's för projekten, men det finns ju även för färger och hur man vill att arbetsytan skall se ut. Kan man även spara upplösning i fönster och liknande?