Kontrollrummet

Vad skall jag betala för ett Cubase SX 3 ED

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Legato

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
Hej

Kan ni ge mig ett gott råd om hur mycket jag skall betala för ett beg. Cubase SX 3 ED

Tack för alla råd

Legato


Utloggad tsmalmbe

~300€ har varit priset på ebay under de senate 2 veckorna.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
Kan ni ge mig ett gott råd om hur mycket jag skall betala för ett beg. Cubase SX 3 ED

Vad står ED för?
Arbetar på XLN Audio


Utloggad Violiner

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 223
  • "Musicerande tekniker"
    • Visa profil
Kan ni ge mig ett gott råd om hur mycket jag skall betala för ett beg. Cubase SX 3 ED

Vad står ED för?

Det undrade jag också, så jag googlade, och det är tydligen en instruktionsvideo på DVD om Cubase...
Så 300 € är nog i dyraste laget...   ;)
Tillbringar mer tid i elektroniklabbet/verkstaden med audioanalysatorer, oscilloskop, lödstation och kretssimulator än i studion...


Utloggad tsmalmbe

Jaha, jag trodde ED stod för edition, alltså i princip "tredje upplagan/versionen av cubase sx", också känt som Cubase SX3 :). Ja, betala inte 300€ för en DVD..
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
Vad står ED för?

Det undrade jag också, så jag googlade, och det är tydligen en instruktionsvideo på DVD om Cubase...

Vad lat jag känner mig!   ^_^
Arbetar på XLN Audio


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Kanske är det en student/ skolversion? Education? som nån förkortat? Finns väl ingen instruktionsvideo som kostar 300 euro..  Priser för Cubase SX3 bör ligga på 2500-3000 kr. Cubase 4 brukar ligga på ca 5000kr beg på vendolin.


Utloggad Violiner

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 223
  • "Musicerande tekniker"
    • Visa profil
Kanske är det en student/ skolversion? Education? som nån förkortat? Finns väl ingen instruktionsvideo som kostar 300 euro..  Priser för Cubase SX3 bör ligga på 2500-3000 kr. Cubase 4 brukar ligga på ca 5000kr beg på vendolin.

Ja, det kanske det också kan vara, trots det svar jag fick på Google...

Men i så fall är väl svaret 0:- (noll) kronor, för den licensen (utbildninsglicensen) får väl inte överlåtas eller säljas över huvud taget om jag minns rätt?
Tillbringar mer tid i elektroniklabbet/verkstaden med audioanalysatorer, oscilloskop, lödstation och kretssimulator än i studion...


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Kanske är det en student/ skolversion? Education? som nån förkortat? Finns väl ingen instruktionsvideo som kostar 300 euro..  Priser för Cubase SX3 bör ligga på 2500-3000 kr. Cubase 4 brukar ligga på ca 5000kr beg på vendolin.

Ja, det kanske det också kan vara, trots det svar jag fick på Google...

Men i så fall är väl svaret 0:- (noll) kronor, för den licensen (utbildninsglicensen) får väl inte överlåtas eller säljas över huvud taget om jag minns rätt?

Har ingen koll på skolversionerna, Priset jag angav var för Cubase SX3...


Utloggad Legato

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
Hej igen
Tack för era svar!!!
Måste lugna er det var jag som skrev fel   :( :huh:

Programmet jag kan köpa heter Cubase SX3 version 3.01
Sedan gick det även att få med en DVD Cubase SX3 ED
Nu tror jag det blev rätt.

Ha det gott alla
Legato