Tack för all feedback, jag får försöka svara alla på en gång.

tsmalmbe: Temat är kanske väl simpelt, och varierar inte heller nämnvärt som man oftast hör i klassisk musik. Jag kunde inte komma på några varianter som fungerade. Skulle ha varit kul att få veta vad du tyckte var mindre realistiskt i framförandet, jag hör själv att det inte riktigt fungerar, men kan inte riktigt definiera vad.
Sven: det var nog inte meningen att det skulle bli dramatiskt, bara dynamiskt, men du har rätt. Funkar nog inte så bra att vakna till...Det är bas och cello som knäpper unisont. Jag tyckte nästan det blev för starkt..?
Mike: Tack, tack. Ja, inte fanken är det lätt att jobba med sån't här. Fick t ex använda ett väldigt flytande tempo, jag tror det varierar mellan 85 och 110 bpm. Och nästan varje ton får man finjustera i volym... Men det är kul, speciellt att slippa skriva texter...
Fransa: Ryskt minsann? Sån't här är kul att höra, jag är väldigt dåligt insatt i 18-1900-talets musik, har bara viss koll på barockmusik och en del senare nordiska kompositörer. Jag tolkar det du skriver att oktavspelet inte riktigt passar?
Max: Tack för det. Det var ditåt jag strävade, att bygga upp ljudbilder för att få stämningar, utan att man egentligen skall hänga upp sig på enskilda instrument.
Equality: Jag tror nog att man kan få midi att bli precis lika bra som äkta vara, men då måste man nog vara otroligt duktig. Och kanske ha lite bättre verktyg. Men även med Garritan, som jag använder, har jag hört grejer som är ganska otroliga. Ska man få till det riktigt bra kanske man skall ta det göttigaste ur olika program.
Ingen som har fått någon känsla av vad musiken egentligen kunde handla om? Tid, plats, sinnestillstånd eller något? Det är jobbigt att ha en låt utan titel i huvet i 20 år...