Forum > Färdiga produktioner
Lisa - You were never mine
Clemens:
Bra låt men mainstream...tycker att versen och bryggan lovar mer.. alltså, mycket snygg brygga men som i avslutningen in till refrängen tappar energi... Skulle absolut satsa på att göra om refrängen till nåt som trollbinder, som det är nu känns den lite off, försök även hitta någon instrumental grej, i refrängen alltså, som inte stör sången men skulle ge lite mer attityd.. Typ den snygga pianoslingan i versen. Var inte rädd för att exprimentera med något ljud/riff eller liknande i refrängen. annars lite väl snyggt och städat vilket gör det hela lite trist... Sångerskan gör låten, vilket alltid är fallet...
Det handlar inte om hur bra eller tonsäker man är utan mer om
känslan, utstrålningen...
Lycka till!
Hellpig:
Egentligen inte alls min stil men varje låt man lyssnar på är värd en kommentar... Tycker inte att det är något fel på sången, kanske lite svag på något ställe men överlag ligger den lite för lågt på verserna tycker jag samtidigt som trummorna verkar vara lite väl dominanta. Å andra sidan är det kanske så det skall vara. Hyfsat snyggt prod'at men jag tycker det känns som det saknas något litet... kan inte riktigt sätta tummen på exakt vad. Överlag bra jobbat, inget direkt som skulle fastna i mitt huvud men det kan ju tilläggas att jag då normalt lyssnar på både ruffigare och underligare musik än detta. :)
Exil:
Vad kul att så många har kommenterat låten =)
Många verkar tycka att sångerskan är mycket bra, och jag håller absolut med. Men jag har räddat sången genom mycket jobb med melodyne, så det har redan fuskats rätt mycket. Hon är absolut en stor tallang, fast henes röst passar mer till pop/rock som hon annars brukar sjunga, men hon har absolut gjort ett bra jobb i denna låt :)
Tun botten påpekas igen och det är jag fullt medveten om, det ska jag ta mig en titt på när jag sitter på skolan med subb. Sången ska upp i volym, särskilt på verserna. Och en schysst pre-amp skulle ge ett mycket bättre sångljud, det vet jag :rolleyes:. Men jag sitter i en lägenhet med kass akustik och min tanke med inspelning här hemma är att få in idéer, därför har jag inte skaffat mig en pre-amp. Lägger hellre pengar på trevliga pluggar. Jag tycker ändå det blir helt okej sångljud med min Röde NT2-A rakt in i mitt Terratec Phase X24fw, och till små demosar tycker jag det duger.
Tack för all kritik :wub: Alltid kul att hjöra vad andra har att säga.
Ha en trevlig kväll alla!
Emulator:
snyggt jobb med tunern isåfall....
men allvarligt, men övning och självförtroende kan du nog skrota den programvaran.
posta mer eller be henne posta med oslipad sång så kan hon ju få tips om hur hon ska fixa det....jag håller själv på och lär mig, stavelse för stavelse :)
rock on!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida