Kontrollrummet

Roboseal-Tragically magical

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roboseal

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
  • Roboseal
    • Visa profil
LÅTNAMN: Tragically magical
ARTIST/GRUPP: Roboseal
GENRE: Ballad
LÅTLÄNGD: 4:24
KOMPOSITÖR: Roboseal
PRODUCENT: Roboseal
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Slänger upp ännu en ballad som förmodligen låter precis som alla mina andra pianoballader, jag har dock inga trummor med i denna.
Den handlar om hösten.

Jag har även provat lite sång (en vers och refräng vid 1:14) med ett "bad phone" filter och som jag sagt innan så kan jag inte sjunga egentligen.
Som vanligt är det fritt fram för de som vill sjunga på den.

tjipp tjopp

Roboseal-Tragically magical
www.uppladdat.se/roboseal
www.primestudios.se


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
moll är alltid gångbart i versen
dur är alltid gångbart i refr
Jaha ...Mmm
Skippa filtret. Jag tycker att du sjunger fint!
Kom igen! mer sång!
Tycker det är en liten fin låt. Inte såvärs egen kanske men fin, liten sorglig å så.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.
Tycker autotunern drar ned sången,tror att det låter bättre utan med några omtagningar.
Satsa på det,kasta in nån stämma oxå om du fixar det.

Annars snyggt.

Mvh
Harmonica mike


Utloggad Roboseal

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
  • Roboseal
    • Visa profil
Tackar för input, nä det är väl sant att den är väldigt mainstream och inte så "speciell".
Angående sången så vet jag faktiskt inte om jag kan göra så mycket bättre speciellt utan
tuning, men visst jag ska ge det ett ärligt försök bara för att jag ändå tycker det
är roligt  :)
www.uppladdat.se/roboseal
www.primestudios.se


Utloggad tsmalmbe

Gruvlig noisegate, låter som en dålig bilkasettspelare varje gång nivån sjunker nära threshold. Är jag för pedant?

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Roboseal

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
  • Roboseal
    • Visa profil
Gruvlig noisegate, låter som en dålig bilkasettspelare varje gång nivån sjunker nära threshold. Är jag för pedant?



Nej det stämmer helt säkert, jag har filtrerat sönder låten för att försöka dölja rösten så mycket jag kunde och då satt jag med
min 69kr lurar. Om jag nu provar att sjunga hela låten så lyssnar jag med mina grado och lägger inte på massa skumma filter.
Jag vet dock att jag har problem att få till sången med mer "närhet" och centrerad i ljudbilden, det brukar sluta med massa skräpstandardfilter, så jag tar gärna emot tips på hur jag kan få till det. jag sjunger rätt lågt och viskande när jag sjunger och får på något sätt ett naturligt reverb som är svårt att få bort tycker jag.
www.uppladdat.se/roboseal
www.primestudios.se


Utloggad tsmalmbe

Min kommentar handlade endast om pianot, ursäkta jag var kanske lite oklar.

Sången var väl avklarad, du vill inte sjunga, och jag respekterar det. :)
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Roboseal

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 130
  • Roboseal
    • Visa profil
Min kommentar handlade endast om pianot, ursäkta jag var kanske lite oklar.

Sången var väl avklarad, du vill inte sjunga, och jag respekterar det. :)


Jo, men det det stämmer på pianot eftersom jag mixade ner piano + stråkar i en mp3 och lade filter på hela konkarången, då blev det nog lite lustigt om man jämför utan inserts och utan sång.

Basic version
www.uppladdat.se/roboseal
www.primestudios.se


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 829
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
synd att du däljer sången låt den komma fram som den är tror det kan funka med lite sänkt piano, gillar känslan..
tony
att leva är att dö