Forum > Färdiga produktioner

MOMA – Mélancolie française

<< < (2/3) > >>

MOMA:

--- Citat från: HasseFX skrivet 10.09.2018, 23:01:27 ---Mycket vackert! :)

Fint förda stämmor med några intressanta kluster. Jag såg dokumentären "Score" för ett par veckor sedan och det låter filmmusik om detta stycke, skrivet av någon driven etablerad filmkompositör. Avancerat arr med med ett enkelt melodiskt centrum. Den "spelade" känslan är stark, vilket bidrar till en levande totalupplevelse, även om samplingarna slår igenom ibland.

--- Slut citat ---

Tack det värmer. Faktum är att jag antagligen kommer göra om violin och helhetsmix i helgen. Har får bra tips här och på VI-control så det är på´t igen;)

Återkommer kanhända om jag känner att det blev det lyft jag hoppades på.

Jag uppskattar dina kommentarer – det motiverar att pilla vidare!

God Helg

MOMA

karl:
Fint stycke du fått till....får en annan vibb från Gudfadern i melodiken men fint och känslosamt... imponerad av satsningen att skriva instrumentalt över mer än fyra takter ;) Vad använder du för ljudbibliotek ? Du har mycket musik inom dig...nice

Allt gott karl

MOMA:

--- Citat från: HasseFX skrivet 10.09.2018, 23:01:27 ---Mycket vackert! :)

Fint förda stämmor med några intressanta kluster. Jag såg dokumentären "Score" för ett par veckor sedan och det låter filmmusik om detta stycke, skrivet av någon driven etablerad filmkompositör. Avancerat arr med med ett enkelt melodiskt centrum. Den "spelade" känslan är stark, vilket bidrar till en levande totalupplevelse, även om samplingarna slår igenom ibland.

--- Slut citat ---

Tack för positiva kommentarer. Jag har inte riktigt haft tillfälle att gå in i forumet som jag önskat, men uppkastar att du tycket att det funktar!

Mange tack!

MOMA

91:an:
Låter väldigt bra tycker jag, vacker komposition. Att just få det låta naturligt av samplade akustiska instrument är om inte annat enormt tidskrävande, i stort sett pillande och justerande av varje midinot. En tanke - klassisk musik brukar ofta inte ha konstant tempo genom låten. Jag provade själv en gång att spela in utan metronom eller använda taktstrecken och tragglade mig genom takt för takt med orkesterinstrument och tyckte det blev väldig skillnad i känslan. Man är ju så van vid modern musik som utgår ifrån och är uppbyggd efter statisk takt. Typexempel med varierande tempo i takten är ju wienervals som kan stanna upp för att sen accelerera när nästa vers sätter igång. Detta som en reflektion bara, fantastiskt snygg låt du gjort!

Eddi:
Underbart stycke och jag gillar att temat återkommer gång på gång det ger liksom en filmkänsla av alltihop och jag hade lätt kunnat bli ilurad att det var äkta instrument rakt igenom :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion