Kontrollrummet

Rymdmusik

gäst · 7 · 2183

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jay thomas

  • Gäst
Hade en period med bara ett ackord. Plockade upp det igen och det blev en rymdis, igen.

LÅTNAMN: Cleared Spaces
ARTIST/GRUPP: Jay Thomas Soundslope
GENRE: New Age
LÅTLÄNGD: 6.50
KOMPOSITÖR: Jay Thomas
PRODUCENT: E/T
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3

Låten påbörjades när jag skulle testa en ny gratis VSTi, GTG JP 7 A som ni hittar här:
http://www.vst4free.com/plugins/getfilehtml/getfilehtml.php?lng=en&id=139 .
Det är den som utgör bakgrunden.
« Senast ändrad: 16.10.2007, 13:30:49 by jay thomas »


Utloggad tsmalmbe

En bra intro till klassisk prog-floyd. Nu fattas bara resten av låten.

Melodislingan, Den Glade Flöjtisten som vi skall kalla den härefter, verkar lite ADHD i sammanhanget. Den börjar 4:06, och spelar för snabba slingor. Och för glada. Och för aktivt. En par toner nu och då kring ett tema skulle räcka.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


jay thomas

  • Gäst
ADHD?  :D Nyvaxade tangenter på synten? Nej, du har rätt, lite för många toner lite för snabbt. Resten av låten? Jo om jag kunde spela gitarr kanske det skulle kunna vara något men nu kan jag inte så då får det vara. Stämningsmässigt är det en hyfsad ripoff av "Wish you were here"...

Tack för att du lyssnade!  :)

Nu finns det en ny version tillgänglig här
« Senast ändrad: 16.10.2007, 13:32:50 by jay thomas »


jay thomas

  • Gäst
Lite nyfiken på om den nya versionen är mer tillalande?


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Lite nyfiken på om den nya versionen är mer tillalande?
mycket stämningsfull
samma vsti?
används den bara till bakgrunden? vad används mer?


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena.
Lyssnat på senaste versionen.Minsann, jag fick oxå lite Floyd vibbar.Du är forumets okrönte avslappnings musik kung.

Jag blev lite inspirerad av detta,kommer nog att prova denna genre med ett alster så småning om..Lite baryton sång samt en cool jazz/rockig del till ett liknande arrangemang kan nog bli rätt fräckt.Dock tänker jag inte planka din låt  :D

By the way,har du hört nåt från kontakten jag fixade åt dig?

Mvh
Micael



jay thomas

  • Gäst
Tack grabbs!  :)

Det är bara den omnämnda VSTi'n, Majkens Chimera och en D50 som står för alla ljuden.

Micael, du får gärna bygga vidare på den om du vill, har dock "lejt" ut en fortsättning till några medmusikanter. Får se vad det blir.

Angående kontakten, inte än så länge.