Alltid gillat denna The Ronettes superhit från 63. Vill försöka göra en version av den, till stor del pga att jag vill ha en backtrack att köra live. Jag har nu ca 12 timmar backtrax, har gjort allihop själv. sjukt många timmar till typ ingen nytta?

Den här har jag saftat på i lite Phil Spectorstil (han producerade orginalet och förstörde även livet för sångerskan Veronica Bennet) med många el kompgitarrer, men ingen akustisk. (?) Trummorna är dubbade, eller pålagda i tre omgångar. På slutet gjorde jag lite lustigt o lät sången mala på lite, till en början med ett lite avlägset trumkomp, det trumkomp jag la dit sist... Vore det bättre att i stället lägga ditt samma trumkomp som är i början på låten, och låta trummorna fejda innan acapellasången också fejdas? Eller är det bara fånigt med hela den grejen?
Hoppas kunna sjunga om leadsången bättre, jag sjöng denna låt för allra första gången nu i em.
Vill inte kopiera det middiga 60-talssoundet, vill ha det ganska modernt med lite stöt i lågbasen.
Nu är den här låten färdig, så jag raderar mina tidigare Soundkluddar.

Har gjort en video på den också.
Femte versionen, mindre skriksång
« Senast ändrad: 14.09.2018, 12:24:27 by Håkan Nilsson »
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)