Forum > Färdiga produktioner
Caroline & Max - Free Falling
tsmalmbe:
Mera kompressorer. Mera kompressorer. Gitarrerna flummar och dansar. Rösten flummar och dansar. Diskant på virveln kanske, eller så inte.
Reverbet på sången låter fruktansvärt illa. Hoppas det inte är rummet?
max:
Hej!
OK, ska genast prova. Är det just för att det är för lite kompressorer som gitarrerna och sången flummar och dansar? Kan jag lösa det genom att öka ration på kompressorn eller ska man lägga till en extra kompressor? Kanske lite basic frågor, men är ganska ny på detta :unsure:
Till sången använda jag Naturalverb (tror jag det hette), får hoppas det är det som är kass och inte rummets akustik :)
Tack för kommentarerna!
tsmalmbe:
Nu är det så att jag är bortskämd och enkelspårig då det gäller sång och kompessor. Jag kör alltid min UAD LA-2A. Jag skruvar på en ratt tills det låter bra, och då låter det alltid bra. Ratio och threshold, ett jävla pysslande. Problemet med de tradiotionella kompressorerna är ju att det är ett jäkla pysslande att få det smidigt och icke-pumpande. Men kanske lite lägre threshold, och långsam attack och lååångsam release. Men ja, det är därför som gitarren och sången inte riktigt "sitter" i mixen.
Harmonica mike:
YES!
Här är en till som gillar arrangemanget i låten.Lite fix i mixen enligt förslagen du fått,så sitter det.
Bra låt och en riktigt bra sångerska,hälsa henne det.Det blir spännande att höra mer från er.
Mvh
Harmonica mike
max:
Tackar, kul att höra!
Det är min flickvän som sjunger, jag tycker hon är ruggigt bra. Ska hälsa henne att även ni tycker hon sjunger bra, det kommer hon att uppskatta :)
Ska se över det som ni påpekat i mixen, roligt att ni tycker den är värd att jobba på :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida