Forum > Färdiga produktioner
Caroline & Max - Free Falling
Burnin Sven:
Nä jag tycker att det enda som kanske skulle justeras lite är att få fram sångerskan till scenkanten eller hur man ska säga så det håller ihop lite mer. Bra låt
Göran
karl:
Välkommen Max....
Finns potential i versen och också refrängen men jag får inte ihop dom delarna, det känns som det är två skilda låtar.Versen med gitarrplock med lite engelska folkvibes och sedan refrängen som bara hoppar igång utan förvarning, likaväl övergången känns lite krystad från refräng till vers....om jag vore du skulle jag arra med fortsatta plockguror för att behålla känslan och höja tempot med andra grejor typ. rytmprylar runt gitarr....sången är kalas
/ karl
Edit:bara min högst personliga uppfattning som du inte behöver bry dig om ett dugg.....
ynot:
gillar versen mer än reffen,,,mysik retor könsla gillar ljudbilden helt klart,
tony
max:
--- Citat från: Burnin Sven skrivet 17.10.2007, 23:43:32 ---Nä jag tycker att det enda som kanske skulle justeras lite är att få fram sångerskan till scenkanten eller hur man ska säga så det håller ihop lite mer. Bra låt
Göran
--- Slut citat ---
Hej och tack för lyssningen!
Jo precis, sången känns lite avlägsen just nu.. Har försökt mixa lite mer med låten men tyvärr orkar inte datorn med riktigt. Har totalt 9 spår med lite eq och lite kompressor o så och det blir lite för mycket för datorn. Så nu knastrar det bara när man ska spela upp i Cubase tyvärr..
--- Citat från: karl skrivet 17.10.2007, 23:48:23 ---Välkommen Max....
Finns potential i versen och också refrängen men jag får inte ihop dom delarna, det känns som det är två skilda låtar.Versen med gitarrplock med lite engelska folkvibes och sedan refrängen som bara hoppar igång utan förvarning, likaväl övergången känns lite krystad från refräng till vers....om jag vore du skulle jag arra med fortsatta plockguror för att behålla känslan och höja tempot med andra grejor typ. rytmprylar runt gitarr....sången är kalas
/ karl
Edit:bara min högst personliga uppfattning som du inte behöver bry dig om ett dugg.....
--- Slut citat ---
Tack så mycket!
Ok, ja du har nog rätt i att det blir lite som två låtar. Men jag tror att det är just kontrasterna mellan vers och ref som vi gillar, men om övergångarna känns krystade är det ju inte så bra. Får nog ta en funderare på om man kan göra om dom på något sätt :)
Tack för inputen!
--- Citat från: ynot skrivet 18.10.2007, 01:26:36 ---gillar versen mer än reffen,,,mysik retor könsla gillar ljudbilden helt klart,
tony
--- Slut citat ---
Tackar så mycket!
max:
Laddade upp en ny version efter lite mixning med era tips i åtanke. Om ni har lust får ni gärna lyssna en gång till och säga om jag är på rätt väg :)
Ha det!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida